De data asta nu discutăm despre vreun tun dat la nivel local, ci despre un tun dat la fiecare mic nivel local, ceea ce face ca tunul să fie unul de proporții: autostrăzile. Vă mai amintiți de Bechtel? Domnule Șova, nu citiți colțul ăsta de ziar. Doar luați-l, așterneți-l sub fund și dormiți în continuare pe Comarnic-Brașov, acolo unde ați promis că stați cu cortul până când se termină tronsonul. Revenind la Bechtel, ăia au plecat literalmente cu un vagon de bani luați pe niște proiecte aproximativ terminate. Și nu doar că sunt neterminate, ci în unele cazuri sunt chiar imposibil de terminat.
Avem două poduri: la Suplacu de Barcău și podul de peste Someș, de pe tronsonul Gilău-Nădășel. Lipsa lor ține prizonieri vreo 70 de kilometri de autostradă și câteva sute de milioane de euro. Primul, cel de la Suplacu de Barcău, este una dintre cele mai impresionante construcții care au eșuat vreodată, având 1,8 kilometri. Da, oamenii ăia au găsit un loc unde pe lungime sunt doi kilometri de apă și și-au spus: „Hei, hai să facem un pod”. Și au făcut, dar nu prea, pentru că podul a rămas construit în proporție de 90% și americanii au plecat. În fine, acolo risipa e destul de impresionantă și pe porțiunile terestre, unde chiar și șantierele mai există.
La Cluj, Autostrada Transilvania există pe porțiunea Câmpia Turzii-Gilău, unde Bechtel a făcut treabă bună, deși foarte scumpă. Cumva, acolo totul arată încă bine, dar asta și pentru că porțiunea utilizabilă, de vreo 50 de kilometri, e inutilă și duce de nicăieri spre nicăieri. De la Gilău, spre un alt nicăieri care este localitatea Nădășel, există 9 kilometri de autostradă ca în palmă. Ce, nu știați? Sigur că nu, pentru că tronsonul, finalizat în proporție de 90% după o cheltuială de peste 260 de milioane de lei, este inutilizabil deoarece podul moștenit de la Bechtel nu poate fi terminat. De ce? Pentru că literalmente nimeni nu vrea și nu prea știe cum, la fel cum se întâmplă și la Suplacu de Barcău. Adică au lăsat ăia 75% de pod pe care nimeni nu știe să îl termine. Ca un Lego pe care îl lași, dar pleci cu o parte din piese. Ce înseamnă asta? Peste 500 de milioane de euro pe o autostradă A3 care în 2017 continuă să fie inutilă prin faptul că e formată din mici bucățele care există fără să existe cu sens sau direcție.
Hai sictir cu borfasii tai bechtelieni, garantati DNA.
NU ca vreau sa contest ceva din articol, doar ma minunez si eu, cum domne’ nu stie nimeni sa il termine??? Incredibil….