Home / Epoca fraudala / Curtea de Conturi s-a pus pe curățenie

Curtea de Conturi s-a pus pe curățenie

Zoom

* Desigur, nu e vorba de o curățenie în sistemul bolnav al administrațiilor publice, unde urmele violurilor mai vechi la care au fost supuse bugetele sînt acoperite de urmele mai noi ale violurilor tocmai puse la cale, ci e vorba de niște banale servicii de curățenie, de genul măturat și dat cu teul. Atîta că, fiind vorba de o instituție extrem de serioasă, bașca și de vreo 16.000 mp ce trebuie igienizați, Nicolae “Părerea mea” Văcăroiu a decis chiar să acceseze niște fonduri europene. Căci, ce să vezi, Uniunea Europeană dă bani pentru femei și bărbați de serviciu, în cadrul FEDR, “sprijin pentru dezvoltarea unei Autorități de Audit la standarde europene”. Prin urmare, 162.200 de lei plus TVA vor merge la două firme, Terra Clean Service SRL din Tulcea și Eurototal Comp SRL din București, cele care au cîștigat cele două licitații organizate pe 6 mai. Or, la 10 lei pentru spălatul unui metru pătrat de hol de instituție, am putea spune că, după ce se va fi terminat curățenia, sediul Curții de Conturi are să lucească mai ceva ca privirea vigilentă a lui Nicolae Văcăroiu.

* Chiar dacă Dorin Florea, primarul din Tîrgu Mureș, este urmărit penal de DNA pentru abuz în serviciu, licitațiile și combinațiile puse la cale în Primărie merg mai departe. Așa se face că, pe data de 8 mai, o firmă pe nume Citadin Prest SA, patronată de un domn pe nume Iancu Costin, una cu o lungă și fructuoasă relație cu Primăria, a reușit să cîștige o licitație pentru un contract-cadru în valoare de peste 32 de milioane de lei plus TVA, pentru lucrări de reparații ale străzilor, trotuarelor și parcărilor ori lucrări edilitare de apă și canal în municipiu. Desigur, în cîștigarea licitației a contat nu doar faptul că firma are deja o experiență în spate, calculată în ani de relație cu Primăria, și milioane intrate în conturi, dar și faptul că a fost singura care a participat la licitație. Și, ce să vezi, nu doar că cei de la Citadin Prest au avut norocul să concureze singuri, dar au avut și o ofertă ce s-a pupat la fix cu maximul pe care Primăria lui Florea era dispusă să-l plătească. Că așa e în relațiile dintre bugetofagi, toate se potrivesc la fix.

* Pentru că nu se mai descurcă, la cîte resurse financiare și umane are la dispoziție, primarul Oprescu a decis să mai dezvolte puțin sistemul informatic prin care banii și oamenii Primăriei Bucureștilor sînt gestionați. Or, ca să gestionezi banii trebuie, ați ghicit, să cheltuiești niște bani. Așa că, pe 30 aprilie, o nimica toată de 224.000 de lei plus TVA au luat calea celor de la SIVECO. Pentru că doar cu ei s-a negociat, SIVECO fiind singura firmă care – din motive tehnice – putea oferi aceste servicii. Or, vă dați seama că acum, cînd de managementul banilor se va ocupa, cu și mai multă grijă, doamna Irina Socol, nici un sfanț nu va mai zbura în contracte șmenuite și nici un angajat nu va mai plimba țeava prin instituție. Hă-hă-hă!

(5649 articole)

www.catavencii.ro

Comentarii Facebook

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.