Am fost cu un taximetrist meseriaș. Nu meseriaș în sensul bun, meseriaș în sensul că probabil de două ori pe lună își desfăcea Logan-ul bucată cu bucată în fața blocului, pe ziare, se uita la piese cu dragoste și apoi îl construia la loc, puțin mai prost decît înainte și cu cîteva piese rămase în plus. Din Militari pînă la Piața Romană mi-a povestit cum a învins el sistemul și că de zece ani nu și-a mai cumpărat ștergătoare de parbriz noi, recondiționează lamelele vechi cu ulei de rapiță, cel mai bun ulei pentru genul ăsta de chestie. Apoi a trecut la motor și mi-a povestit cum jumătate din el e luat de la o altă mașină, a unui taximetrist prieten. Ce nu mi-a zis e ce face ăla fără jumătate de motor sau dacă știe că-i lipsește. În fine, am zis că, dacă tot am dat peste gurul ăsta în mecanică, să profit și să-mi rezolv și io o problemă la mașină. “Dom’le, știți ce-am pățit io?”, îmi permit să-l întrerup. “Mi-am zgîriat parbrizul cu lopata cînd dădeam zăpada. Ce să-i fac? Oare merge să-i dau cu polish?” Meseriașul se uită, peste umăr, foarte jignit la mine, ca și cum l-aș fi rugat să mă împrumute cu un milion pînă mîine, și-mi trîntește: “Habar n-am. Ce sînt io, specialist în parbrize? Acum hai să-ți zic cum mi-am reconstruit carburatorul”.
Mașinistul
Zoom Mașinistul
Am am auzit de la un vecin pensionar ca alt vecin pensionar și-a curățat Loganul nou-nouț cu partea abraziva a unui burete de bucătărie și d’aia arata asa. Asa ca folosirea lopeții la curățarea mașinii pare acceptabil.