Presa românească, în cel mai jos punct din ultimii 27 de ani. În loc să arate echidistanță între diferitele mărci de detergenți, postul România TV a ales să facă propagandă deșănțată pentru acele brand-uri care cotizează la bugetul postului. ”Haine mai catifelate ca niciodată”, ”Cel mai bun raport preț-calitate” și ”Albul cel mai alb” sunt doar câteva dintre expresiile grețoase pe care le-am auzit la RTV zilele trecute. În tot acest timp, detergentul obișnuit e terfelit în cel mai josnic mod. Se spune despre el că nu curăță toate petele, că-ți strică mașina de spălat și că duce la o uzură mai rapidă a hainelor. E clar pentru toată lumea că producătorii detergentului obișnuit n-au cedat șantajului și au ales să nu contribuie la vistieria postului deținut de Sebastian Ghiță.
În fața acestor manipulări, CNA nu schițează nici un gest. A fost nevoie ca publicul să ia atitudine pentru ca minciuna să fie ținută sub control, iar telespectatorul să știe atunci când firma de telefonie mobilă chiar îi conectează pe oameni și le oferă o stare de fericire nejustificată, ca-n reclame, sau doar furnizează niște banale servicii telefonice, pentru care oricum te taxează cam mult. Moise Guran chiar a lansat o aplicație care certifică dacă o marcă sau alta de bere este probabil cea mai bună din lume sau dacă un ice tea chiar te face să halucinezi că ești pe o insulă din Oceanul Indian.
Tinerii cer acum închiderea postului RTV, adunând în acest sens peste 40.000 de semnături pe petitii.ro, site despre care au auzit într-o reclamă sută la sută adevărată că e capabil să producă schimbări tangibile în lume prin acte care au valoare de lege.