Home / Ancheta / Ticăloșia, mafia și prostia sunt transpartinice

Ticăloșia, mafia și prostia sunt transpartinice

Zoom

Din când în când, la cheu mai trage câte o navă de croazieră fluvială. Aproape câte una în fiecare zi. Ar trebui să fie o bună oportunitate pentru afacerile locale, mai ales într-un oraș turistic. Nu e. Turiștii străini aduși de navele alea coboară teleghidați de pe vapor, se strecoară printre gropile și dâmburile de pe faleză, vrând să scape cât mai repede de ele, și se urcă în autocare. Dau o raită pe ici-colo și se întorc pe vas. Nu se opresc nici măcar o clipă. Nici în oraș, nici măcar pe faleză, la o cafea, o bere sau să cumpere un suvenir. Și de ce ar face-o? Faleza mai are puțin și va arăta precum câmpurile de luptă ale primului război mondial. Tranșee, obstacole, paragină. Cât de proști sunt oamenii din Tulcea de-i votează de ani de zile pe ăia de la Primărie și de la Consiliul Județean, în condițiile în care nu sunt în stare nici măcar să amenajeze faleza aia mai de Doamne-ajută?

Da, chiar, cât de proști

sunt oamenii din Tulcea? Cât de nesimțiți, de îngălați, de nepăsători? Ei nu văd că le trec unii cu buzunarele pline prin față? Chiar nu vor să câștige nici un ban? Sunt atât de leneși? Trăiesc din ajutoare sociale sau ce? E inadmisibil să nu miști un deget, când banii îți sunt aduși aproape pe tavă, cu tot cu fraierii dispuși să cheltuiască, să se simtă bine, că doar sunt în vacanță… Atâta lene și delăsare, atâta fugă de câștig. Doamne, în ce țară trăim, condusă de politiceni care au reușit să ne transforme în legume inerte! Vai ție, Tulce, că rău te-ai mai lăsat prostită!

De fapt,

dacă vreți să lăsați impresia unui om neinformat, a unuia cu un IQ tinzând spre zero, a unui ticălos ori, cumulând toate astea, a unui angajat al HotNews, chiar încercați să puneți întrebările astea unui tulcean. Veți fi privit cu dispreț și tratat cu un gest de lehamite. Furia și indignarea localnicilor se îndreaptă, de prea multă vreme, înspre proprietarii nesimțiți ai falezei și ai portului, deci nu se vor revărsa asupra dumneavoastră.

Anul trecut, la final de august,

gropile, crevasele și denivelările de pe faleza tulceană au fost acoperite, pentru o scurtă perioadă, de oameni veniți să-și ceară portul și faleza. A fost ideea lui Teodor Frolu și a lui Ivan Patzaichin – care încearcă de ani buni să transforme în bine județul ăla – să-i cheme și pe tulceni, ca să vadă presa și, implicit, politicienii că oamenii locului chiar vor ca faleza și portul să treacă la administrația locală, în grija ălora pe care ei îi aleg.

Căci atunci, acum un an, ca și acum, de altfel, și ca în ultimii 26 de ani, faleza și portul Tulcea erau, sunt administrate de către Compania Națională Administrația Porturilor Dunării Maritime, din Galați. Această companie națională este proprietara atât a portului (a infrastructurii portuare), cât și a falezei. Ea încasează toți banii din activitățile desfășurate în portul turistic și ea este singura care poate să investească în întreținerea și modernizarea zonei. Deși bugetează anual investiții în modernizarea falezei, nici Primăria și nici Consiliul Județean Tulcea nu pot cheltui nici măcar un leu pentru a face ceva cu adevărat, pentru că orice investiție într-o proprietate care nu le aparține i-ar trimite pe semnatarii actelor în fața plutonului flămând de procurori DNA. Astea sunt legile.

De ce APDM Galați

este proprietara ieșirii la Dunăre a unui oraș aflat la aproape 100 de kilometri distanță? De ce APDM Galați poate influența negativ dezvoltarea turistică a unui oraș aflat la 100 de kilometri distanță, încasând, dar neinvestind și alungâd turiștii și investitorii, ba chiar făcând portul aproape inaccesibil operatorilor turistici locali?

Pentru că centralism, pentru că interese financiare și pentru că mafie.

Pe lista porturilor Dunării maritime

se află: Galați, Brăila, Hârșova, Tulcea, Isaccea, Mahmudia, Măcin, Chilia și Sfântu Gheorghe. Așadar, un singur port din nouă se află în județul Galați, unul în Brăila, unul în Constanța și șase în Tulcea. Dar administrarea lor se face, suveran, de la Galați. Banii încasați pentru absolut orice operațiune portuară se duc la Galați, la APDM. Înființată în 1991, APDM Galați este o societate pe acțiuni aflată în proprietatea Ministerului Transporturilor (92,3% din acțiuni) și a Fondului Proprietatea (7,7% din acțiuni). De 26 de ani, APDM Galați colectează banii din porturile Dunării maritime, fără a investi apoi vreun leu în porturile pe care, chipurile, le administrează.

Aproximativ 3.000.000 de lei din veniturile APDM Galați sunt generate anual de către Portul Tulcea. Probabil că toate cele șase porturi din județul Tulcea aduc APDM Galați 60-65% din banii încasați. În total, cam două milioane de euro pleacă anual din județul Tulcea spre Galați, iar de întors nu se întoarce nimic.

De ani de zile se încearcă

trecerea falezei și a portului în administrarea locală a Primăriei și a CJ. S-au făcut încercări pe vremea guvernării Boc, atunci când și primarul, și șeful CJ erau membri ai PDL. Ba șeful CJ era chiar vicepreședinte al partidului. Nu s-a reușit. Nu pentru că s-ar fi opus Boc.

S-a încercat obținerea falezei și a portului de către administrația locală în timpul guvernelor Ponta, când șeful CJ devenise deja un membru PSD. Nu s-a reușit.

Primarul acum independent și președintele CJ, membru PSD, au încercat să obțină administrarea falezei și a portului în timpul guvernării Cioloș. Nu au reușit.

Săptămâna trecută, premierul Grindeanu a răbufnit în ședința de guvern, pentru că actele care ar fi trebuit să consfințească transferul falezei și al portului din Tulcea către administrația locală (Primăria condusă de un independent și CJ-ul condus de un membru PSD) nu au putut fi aprobate, pentru că nu erau avizate de către Ministerul Justiției.

În timpul guvernării Ponta,

pentru a obține un acord între APDM Galați, Ministerul Transporturilor și autoritățile locale, participanții la discuții au fost realmente încuiați în biroul vicepremierului și nu au fost lăsați să iasă până nu au semnat o înțelegere. Înțelegere care nu a mai fost respectată de către APDM și de către Ministerul Transporturilor.

De fiecare dată, sub fiecare guvernare, oricât de mult ar fi fost de acord miniștrii de resort sau premierii, transferul era blocat de către imuabili din eșaloanele inferioare și putred de corupte ale ministerelor. Indivizi care pierdeau documente, întârziau să le aducă la semnat, rătăceau avize și tot așa.

Penultimul director al APDM

a fost instalat în funcție, public, cu presa de față, în biroul lui Mircea Toader, la vremea aia încă lider al deputaților PDL și vicepreședinte al partidului. Omul, practic, a ținut morțiș să-și marcheze teritoriul. Mircea Toader e genul de om care poate face drept dar de botez un Opel nou. Nu singur, ci împreună cu amicul său Boldea, dar poate. Datorită lui și altora de același calibru, cu antene și pungi întinse în ministerele potrivite, APDM Galați este stat în stat. Un stat mic și bogat, mai presus decât statul ăla mare de la București. Dacă mafia nu vrea ca statul să funcționeze, ea poate, iată, să tragă de timp cât au interes mușchii ei de mafie transpartinică.

Cel mai mișto e

că pe sub ușa nepătaților de la HotNews intră periodic plicuri care conțin o singură propoziție: “Grindeanu vrea să-i dea faleza din Tulcea unui baron local”. Iar HotNews folosește această propoziție des, de câte ori are ocazia. Vezi, Doamne, ar fi inacceptabil ca Tulcea să-și folosească, administreze, modernizeze și să profite de pe urma terenului de sub propria casă. Așa ceva nu s-a văzut în capitalismul de dreapta coruptă promovat de HotNews.

Sunt cam 90.000 de baroni locali în Tulcea care-și vor faleza. Au vrut-o de la Boc, au vrut-o de la Ponta, de la Cioloș și de la Grindeanu. Toți le-au promis că o vor primi. Poate că s-au adresat greșit, poate trebuiau să o ceară de la Mircea Toader. Desigur, dacă sunt de acord Dan Tăpălagă și Cristian Pantazi.

(905 articole)

www.catavencii.ro

Comentarii Facebook

  1. Și…….pescarii?

  2. Mai stie cineva unde e nenorocitul asta de Toader ? Locul sau e la PUSCARIE !

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.