Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Cu Iulia Pascale, președintele asociației de promovare Descoperă Sulina, am discutat pe malul Dunării, într-o pauză de program a infotrip-ului organizat de ei luna trecută. Am vrut să știu cum au creat asociația asta și în ce fel vor să promoveze locul ca destinație turistică. Să începem cu o scurtă prezentare a proiectului Descoperă Sulina. Cum a început totul? Totul a început în perioada pandemiei, cînd am deschis primul Visitors Center de pe faleza orașului Sulina, inițiativă absolut privată. Am […]

La doar nouă zile după ce coborîsem de pe MS Diana la Orșova, urcam din nou pe o altă punte, cea a navei-pasager Navrom Delta, la Tulcea, cu destinația Sulina. Ajungeam astfel la celălalt capăt al Dunării românești, probabil, cam în același timp cu apa de care mă despărțisem lîngă debarcaderul orșovean. Eram unul dintre cei 14 invitați ai infotrip-ului organizat de asociația de promovare turistică Descoperă Sulina, o echipă de oameni foarte faini care și-a propus să facă și […]

La ceremonia de tăiere a panglicii primei croaziere pe Dunăre spre Serbia și Croația de la Orșova, a participat și un domn, care, după panglica tricoloră de pe piept, putea fi identificat ca primul cetățean al orașului. Am vrut neapărat să știu care este starea turismului local și iată ce-am aflat de la dînsul. În dimineața asta, m-am plimbat puțin prin oraș și am observat că centrul de informare turistică este închis. Puteți să ne spuneți de ce? Este un […]

După niște ani de călătorii oarecum convenționale, pe roți, pe șine și prin aer, am făcut recent o deplasare inedită. Pe Dunăre. Nu a noastră, a vecinilor de la vest. Nu vă imaginați acum c-am plecat cumva trăgînd la rame, cu pluta sau înot: tot ce-a trebuit să fac e să stau foarte relaxat pe puntea vasului de croazieră fluvială MS Diana, care, în premieră pentru o navă sub pavilion românesc, a început să navigheze de plăcere cu oameni în […]

Cu Miodrag Popović, directorul Biroului de Promovare Turistică din Belgrad, m-am întîlnit pe cea mai boemă stradă a orașului, Skadarlija, pietonala cu terase și cafenele cu flori printre mese, la deschiderea oficială a sezonului turistic în Belgrad. Încerc să înțeleg dimensiunile turistice ale orașului și, în general, ale Serbiei. Îmi puteți spune niște date despre turismul aici înainte de pandemie? Cîți turiști au vizitat Belgradul și Serbia în 2019? În 2019, am avut 3.200.000 de înnoptări; anul acesta, în primul […]

Marius Crivțonencu este primul investitor din turismul românesc care a avut curajul să organizeze de la zero o croazieră pe Dunăre, cu plecare de la Orșova spre porturi din Serbia sau Croația și retur, pentru turiștii români care vor să experimenteze o vacanță pe apă. Călătoria inaugurală s-a întîmplat la începutul lunii, între 5 și 9 mai. Să începem cu o scurtă descriere a vasului MS Diana și a croazierei pe care ați început s-o operați pe Dunăre. Toată lumea […]

Din cele peste o sută de hoteluri din Hurghada, grupul infotrip-ului nostru în Egipt a testat pentru cîte două zile/nopți doar trei dintre ele (Rixos Premium Magawish, Sunrise Holidays, Baron Palace) și a vizitat alte trei (jurnaliștii) sau vreo alte zece (agenții de turism). Suficient de multe ca să ne facem o idee despre hotelurile de cinci stele egiptene. Primul contact cu o cazare premium a avut gust de cocktailuri reci și sunet de muzică de cameră, în recepția Rixos […]

Dacă intri într-o agenție de turism cu gînd să-ți cumperi o vacanță în Egipt, sînt șanse mari ca să ieși de-acolo după ce-ai lăsat înăuntru avansul pentru un sejur în Hurghada, cea mai populară stațiune egipteană de la Marea Roșie. Fostul sat de pescari, care, prin anii ‘70, datorită plajelor sale late, coralilor din apa limpede și curată și climei potrivite oricînd concediului europenilor sătuli de vreme proastă (aici, nimeni nu știe ce-i aia umbrelă: plouă doar cel mult de […]

Dialog amical cu Amgad Hassoun, șeful agenției de turism din Cairo care a co-organizat excursia de presă a grupului de jurnaliști români invitat pentru o săptămînă, la începutul lunii aprilie, în Egipt. Dacă ar fi să faceți un clasament, care sînt cele mai apreciate servicii turistice pe care le oferiți clienților dumneavoastră? Cele legate de turismul cultural-istoric și de activitățile la Marea Roșie. Dacă e să fac un top, în el ar figura, desigur, excursiile la Piramide, Sfinx și muzeele […]

O zi în Luxor poate fi foarte solicitantă, și fizic, și mental, dacă-ți propui să vezi cele mai interesante locuri ale orașului. Mai ales pentru tine, turistul cazat în Hurghada, excursionist de o zi în capitala religioasă a Egiptului antic: la sesiunea de sightseeing prin fosta Theba trebuie să adaugi și cel puțin opt-nouă ore de stat pe scaun, peste patru roți, amenda deciziei de a străbate rutier, dus-întors, cei trei sute de kilometri de la Hurghada, via Safaga-Qena. Plecat […]

Excursia de o zi în capitala Egiptului, extrasă din programul press-trip-ului de o săptămînă în Hurghada, a început foarte de dimineață, cu debarcarea din avionul EgyptAir Hurghada-Cairo, ca să continue în autocarul de Piramide, după prînz, la finalul întîlnirii cu ministrul Turismului. Văzut de după geamul autocarului, Cairo e un Istanbul african, ca extindere (32 de cartiere) și număr de locuitori (spre 20 de milioane), care, pe alocuri, seamănă un pic și cu Bucureștiul. În liniile arhitecturii franceze a anumitor […]

Marți, la Cairo, la sediul Ministerului Turismului și Artefactelor, s-a desfășurat o conferință de presă a șefului turismului egiptean, Dr. Khaled Al-Anani, cu jurnaliștii de turism din România, întîlnire organizată cu sprijinul touroperatorului românesc Bonjour International Tour și al partenerului lor local, agenția de turism Flash Tour. Urmează cele mai interesante momente ale sesiunii de întrebări și răspunsuri pe teme diverse, de la starea turismului post-pandemie la numărul turiștilor români în Egipt. Cum a afectat pandemia numărul turiștilor în Egipt, […]

Era vreo 4 după-amiaza, ceasul unui prînz trecut deja înspre cină. Ne cam luase foamea, tot măsurînd cu pasul faleza cu restaurante din Pescara, de la capătul lui Ponte del Mare pînă la fîntîna-monument Nave. Dintre atîtea variante de locuri de mîncat înșirate la marginea aleii largi, pe care lumea se preumbla ca în food court, nu ne hotăram ce să alegem și oscilam, ca măgarul lui Buridan, între grămezile de fîn: la unii era prea gol, la alții prea […]

Există locuri ale Cizmei de care nici măcar italienii get-beget n-au habar c-ar putea fi interesante pentru călătorul plecat să descopere teritorii neinfestate încă de hoardele de vacanțieri cu educație turistică mică, situație financiară medie și gură exagerat de mare. Dacă te-ai săturat de aglomerațiile nesimțite din Roma, Florența sau Veneția, unul dintre aceste locuri pitorești și liniștite poate fi găsit pe partea din spate a gambei peninsulei, în Abruzzo, regiunea ușor și ieftin accesibilă via low cost-ul aterizat pe […]

Fundata – comună mică, potențial turistic mare. Pentru că tot s-a nimerit să ne așezăm la aceeași masă, pentru o cină tradițională, cu unul dintre investitorii în turismul local (proprietar de pensiune) și cu primarul, discuțiile n-aveau cum să aibă alt subiect decît turismul în Fundata. A rezultat o altfel de conferință de presă, în care s-a vorbit despre diversele probleme locale și cum ar putea fi rezolvate. Primar: Comuna Fundata cuprinde trei sate: Fundățica – 124 de locuitori, Șirnea […]

Vinerea trecută, după prînz, la invitația proprietarului pensiunii La Vulturi, ajungeam, împreună cu colegii din Clubul Presei de Turism – FIJET România, în localitatea aflată la cea mai mare altitudine din țară (aproximativ 1.300 de metri): Fundata, comuna împrăștiată pe porțiunea superioară a culoarului Rucăr-Bran, aproape de limita județelor Argeș, Dîmbovița și Brașov. Locul: După ieșirea din șoseaua națională, ne aștepta un drum îngust, ca de căruță, acoperit cu o zăpadă proaspăt așezată pînă la gleznă – testul suprem al […]

Duminică, la încheierea Tîrgului de Turism de la Romexpo. Cîteva cuvinte de la domnul Adi Voican, o voce importantă a turismului românesc. Niște concluzii la finalul acestui tîrg, primul cu prezență în format fizic după exact doi ani de pandemie? Toată lumea aștepta cu multă emoție să se întîlnească față către față, offline… Da, ne-am săturat de online… În mod cert. Nu ne-am gîndit că acest tîrg va fi o punte între două epoci, dinainte de aproape sfîrșitul pandemiei și […]

După doi ani de evenimente derulate exclusiv online, Romexpo s-a întors din virtual în real, organizînd, săptămîna trecută, de joi pînă duminică, în pavilionul B2, prima ediție a Tîrgului de Turism al României cu participare fizică de la începutul pandemiei. Ediția care promitea restartul turismului românesc și revenirea la o oarecare normalitate a fost inaugurată oficial de ministrul de resort, un domn elegant, în costum și vorbe, care pare bine intenționat, dar nimeni nu știe dacă are susținerea necesară pentru […]

Săptămîna asta, de joi pînă duminică, se întîmplă iar, în pavilionul B2 de la Romexpo, Tîrgul de Turism al României. Ediția anterioară, cea din 2020 – desfășurată, parcă, într-o altă viață –, se încheia cu prognoze optimiste și agende pline pentru tot anul. Că pe-urmă, la doar cîteva zile, a venit COVID-19 peste noi și ne-a făcut program de călătorit mai mult din dormitor pînă-n bucătărie, e o poveste prea puțin turistică (Offf…!) ca să mai vrem să ne amintim. […]

Plecăm pe munte doar echipați corespunzător, în grup de minimum trei persoane – dintre care cel puțin una experimentată și care a mai fost în zona respectivă, toți oameni de încredere, fără probleme medicale acute și cu pregătire fizică adecvată traseelor propuse –, după ce am verificat starea vremii în locul în care mergem și am anunțat apropiaților unde plecăm, cîți sîntem și cînd ne întoarcem. Acestea sînt regulile despre care am tot povestit în serialul ăsta, niște chestii simple, […]

Editoriale
  • Balada morților din telefon

28 iunie 2022

Cîți morți s-au strîns în telefon, o, Doamne, ca-ntr-un mausoleu de buzunar, colegi, profesori, domnișoare, doamne, n-aș vrea să-i șterg, ci le ofer zahar să-ncerce să mă sune încă-o dată. […]

• Se descoperim România în același timp cu Ciucă

„Știm foarte bine, motorina nu se produce în țară.“ Așa grăit-a, luni, premierul Ciucă. Este unul dintre cei mai informați oameni ai țării, are la dispoziție absolut orice informație își […]

• Țară mică, minți puține

27 iunie 2022

Coaliția de guvernare clocește un ou aurit pentru Iohannis, adică un nou mandat la vîrful statului. Vrea să facă asta prin modificarea Constituției, și anume prin schimbarea modalității de alegere […]

• Balada trapezistei de la Capșa

21 iunie 2022

Ședeam la Capșa cu Emil Brumaru, cînd chelneru-a venit să ne anunțe că în parcare ne așteaptă carul doldora de păioase și grăunțe. Era talentul nostru de rezervă și nu […]

• Tiriplici și alte animale fantastice

Marcel Ciolacu este viitorul premier al României. Conform protocolului actualei coaliții de guvernare și conform viselor sale destul de umede. Florin Cîțu este fostul premier al României. Între ei stă […]

Editoriale

• Tiriplici și alte animale fantastice

• Cursa dezarmărilor

20 iunie 2022

A trebuit să deschidă gura Macron ca să se facă într-un tîrziu auzită realitatea: războiul e la granițele României. N-ai zice că a băgat cineva de seamă, dacă judeci după […]