SRI (adică Serviciul Român de Informații) are o unitate specială, numită, pe scurt, UM 0991. Unitatea se ocupă, în principal, cu transportul aerian, fiind cea care i-a facturat premierului Boc suma de 2.113,60 lei pentru transportul aerian (cu elicopterul) al Patriciei Boc, fiica piticului, și a nepotului Tudor. Dacă urmărești achizițiile publice ale UM 0991 poți observa cu ușurință că, în general, se achiziționează combustibil pentru avioane și elicoptere, servicii de întreținere și reparații pentru elicoptere Puma și Dauphin și alte lucruri fine necesare transportului aeropurtat al demnitarilor amenințați de teroriști și a trupelor antitero. Dar, pentru că trăim într-o țară în care nu te poți da doar cu elicopterul și avionul de mici dimensiuni, UM 0991 mai are în dotare și automobile. Multe. Tocmai a cumpărat, acum un an, de la Renault, aproximativ 200 de vehicule “speciale”, în valoare de 13.216.704 lei, fără TVA, și tot atunci a mai cumpărat, de la Midocar SRL, “vehicule speciale de transport corespondență” în valoare de 2.876.400 de lei, fără TVA. De fiecare dată, vehiculele erau atât de speciale, încât la licitație n-au participat decât ofertanții care au și câștigat. E normal, mai ales când ai de-a face cu un serviciu de informații și cu ramura sa antitero, să nu poți cumpăra mașini de la orice dealer amărât, care comunică mai greu cu producătorul. Iar dacă ăsta este cazul Renault, care s-a prezentat direct la licitație, nu putem spune același lucru despre Midocar, care exact asta este: un dealer, iară nu reprezentantul direct al Volkswagen-Audi-Porsche.
Și nu doar că Midocar este furnizorul oficial al SRI pentru mașini din mărcile Volkswagen și Audi, dar UM 0991 a și încheiat, săptămânile astea, un contract-cadru pentru inspecții service și reparații curente la aceste autovehicule. Valoarea contractului? Un mizilic de 9.200.000 de lei, fără TVA. Da, știm, SRI are, printre altele, propriile service-uri auto unde ar putea realiza respectivele inspecții și reparații, dar merită să trăiască și foștii colegi, trecuți la economia de piață imediat după 1989, când fosta Securitate nu avea un viitor atât de luminos.