În data de 29 martie, Autoritatea Electorală Permanentă semnează un contract în valoare de 3,35 milioane lei plus TVA, valabil nouă luni, cu SC Asseco SEE SRL. Contractul prevede achiziționarea unor pachete de software și sisteme informatice pentru extinderea capacității de calcul, stocare și infrastructură la alegerile europarlamentare.
Cu zece zile înaintea acestui contract, în 19 martie, Autoritatea Electorală scoate la mezat un alt contract, în valoare totală de 5,89 milioane de lei plus TVA, contract ce prevede achiziția unei aplicații care urmează să fie folosită la numărarea și centralizarea voturilor exprimate în cadrul alegerilor europarlamentare din 2014. Ca și în cazul contractului din 29 martie, acesta este cîștigat tot de către Asseco SEE SRL.
Un lucru trebuie însă menționat, în cazul ambelor contracte semnate de către Autoritatea Electorală Centrală: acestea sînt rezultatul unor negocieri directe, fără anunț de participare. Primul din cauza unei “situații de extremă urgență, ce nu putea fi prevăzută de autoritatea contractantă”, în timp ce al doilea contract respectă aceeași rețetă și invocă tot apariția unei situații de extremă urgență, survenită în urma unor evenimente ce nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă.
Adică urmează alegerile europarlamentare, iar aceste alegeri au luat prin surprindere fix Autoritatea Electorală Centrală, care s-a trezit fără sistem de numărat și centralizat voturi ori calcul al rezultatelor. Iar debusolarea a fost atît de mare, încît Autoritatea a virat peste două milioane de euro în conturile unui SRL, în urma unor rapide negocieri directe. Păi, dacă în cazul unor alegeri precum cele pentru Parlamentul European se întîmplă așa, în cazul unor anticipate ce facem?