În urmă cu doar câteva săptămâni scriam despre modul absolut ciudat în care Primăria Brașov cheltuiește banul public. Descoperisem că, timp de 14 luni, firma Comprest SA câștigase cinci contracte pentru întreținerea și repararea mobilierului urban din Brașov. Valoarea totală a contractelor se ridica, la data de 20 ianuarie 2014, la 1.236.386 de lei. O sumă frumoasă pentru o firmă aflată în plină criză, dar insuficientă. Pentru că succesul în materie de întreținere și reparare de mobilier urban a fost atât de mare, încât Primăria lui George Scripcaru a fost din cale-afară de mulțumită. Și, de mulțumire, a mai pus-o de o încredințare directă, fără anunț de participare, dându-i firmei Comprest un nou contract, în valoare de 1.200.000 de lei cu tot cu TVA.
De data asta, contractul nu mai are legătură cu mobilierul urban, ci cu “Semnalizare rutieră orizontală (marcaje rutiere longitudinale, transversale și diverse) din Municipiul Brașov”. Iar motivul pentru această încredințare directă constă în faptul că este vorba de “Noi lucrări, constituind o repetare a lucrărilor existente și solicitate în conformitate cu condițiile stricte conforme cu cele stabilite”. Adică, mai pe înțelesul nostru, al tuturor, Comprest SA mai executase lucrările cu pricina, într-un trecut mai mult sau mai puțin îndepărtat, mai făcuse marcaje rutiere longitudinale, transversale și rutiere în Brașov, adică le mai făcuse chiar pe aceleași pe care urmează să le refacă acum contra sumei de 1.200.000 de lei. De obicei, atunci când o firmă lucrează prost, iar lucrările nu rezistă, beneficiarul nu doar că renunță la serviciile respectivei firme, dar o mai și pune să refacă pe banii ei lucrările neconforme. Numai că în Brașovul condus de George Scripcaru aceste legi de bun-simț nu funcționează. De ce? Răspunsul e simplu și poartă un nume: alegerile europarlamentare din 25 mai, anul acesta, alegeri la care, desigur, George Scripcaru candidează.