Într-o tabără de refugiați de la granița dintre Siria și Turcia apare la un moment dat o englezoaică blondă și extrem de înfiptă. Se recomandă, ONG-istului șef al operațiunilor umanitare, drept Imogen, colegă de activități filantropice (una dintre acoperirile ei de agentă MI6 în misiune), și își manifestă brusc interesul pentru Adilah, o franțuzoaică de origine algeriană suspectată de a fi lider ISIS. Presupusa teroristă, arestată, izolată într-un cort, sub pază, și rănită într-o ambuscadă cu alte refugiate, e ajutată de Imogen să părăsească definitiv incinta și cele două femei pleacă împreună, cu mașina și apoi cu avionul, pe ruta Istanbul-Sofia, spre Paris, unde pe Adilah o așteaptă, nerăbdătoare, fiica de 10 ani dată în grija surorii sale.
Chiar dacă nu-i vreun circuit turistic de vizitat Moscheea Albastră sau Turnul Eiffel, din vorbă-n vorbă, călătoria le prilejuiește celor două pasagere crearea unei relații mai apropiate. Protejata lui Imogen pare că ascunde un secret teribil, planul unui atac terorist iminent asupra Occidentului, iar adevărata ei identitate și detaliile despre conspiratori și ținta vizată sînt miza unui joc de-a v-ați ascunselea în care povești foarte personale sînt introduse în discuție, într-o tentativă de păcălire mascată cu momente de sinceritate. O tactică inițiată de maestra în manipulare Imogen, ca să-i dea încredere interlocutoarei și să obțină de la ea confidențele din care vor fi extrase informații prețioase, pe principiul, uneori valabil, că adevărul e cea mai bună minciună.
Slujnica rebelă din The Handmaid’s Tale are în The Veil aerele de agentă 007 unsă cu toate alifiile și pomezile unei frizerii de fițe. Offred face aici pe dura, dar, uzînd exagerat de atitudini încrezute și rînjete arogante, nu-i iese mai mult de o pițipoancă ce se întinde, chicotind, la bîrfe cu o teroristă sinistră, de parc-ar fi cele mai bune prietene: „Ce mai e nou prin oraș, fată?“, „Ei, fată, mai nimic: un atac sinucigaș superradioactiv“.
Abordarea asta nu e singura greșeală a miniseriei care emană un iz de Homeland britanic contrafăcut, celebrul serial american de la care a împrumutat contextul politic cu băieți răi și protagonista descurcăreață, adăugînd un erou negativ jucat de un actor român în rolul unui personaj bulgar cu nume de arab: ceilalți profesioniști ai serviciilor de informații sînt, desigur, cu toții niște incompetenți, doar invincibila blondă, deșteaptă foc, bună la bătaie și devreme acasă, fiind în stare să rezolve enigma și să salveze singură lumea.
Cu un scenariu complet neconvingător, jumătate dramă psihologică ratată, jumătate acțiune cu ceva mușchi, dar fără creier, The Veil poate fi acuzat de fals și uz de fals și n-ar trebui vizionat decît cu mențiunea-avertisment „Genul programului: Emo. Poate conține non-sensuri insultătoarepentru IQ-uri peste medie, twist-uri șocant de stupide, faze lăsate fără explicație, urme vagi de logică elementară și alți diverși alergeni. Nerecomandat persoanelor cu un simț al ridicolului minim dezvoltat“.
The Veil, 2024-?, spy thriller clișeistic, incoerent și melodramatic, creat de Steven Knight, șase episoade de 38-67 de minute, difuzat de FX, disponibil pe Disney+.