Mihai Dinu este genul ăla de om din spatele microfonului. A fost la RFI, Total, Gold FM și fața i-am văzut-o prima dată pe site-ul Radio Guerrilla, unde a și fost director muzical. Acum este deținătorul radioului online Eclecticfm.ro, unde difuzează cele mai noi și cool hipstereli, de Pitchfork pare mainstrem comparativ cu asta. Evident, Mihai Dinu se califică pentru o discuție despre radio, în general, și muzica românească, în special.
Reporter:Ce te-a apucat să îți faci radio zilele astea, cînd presa, de orice fel, se duce-n cap?
Mihai Dinu:M-am gîndit să merg împotriva curentului. Uneori este calea cea mai simplă.
Rep.:Ce are Eclectic FM spre deosebire de alte radiouri online românești?
M.D.:Multă muzică nouă dintr-o zonă neacoperită. Rotim 90 de piese noi plus vreo 30 de recurente, ceea ce, pentru un FM, este extrem de mult. Aș putea să intru în calcule cu frecvența de rotație a grupelor, perioada la care se repetă piesele vechi, dar ar fi prea tehnic.
Rep.:Cum poți să faci bani dintr-un radio online în România?
M.D.:Habar nu am. Sper să aflu cît de curînd. Pînă una-alta, în momentul de față este un proiect susținut cu banii de acasă.
Rep.:Care sînt trupele românești pe care pariezi în 2014?
M.D.:În primul rînd, Theory Of Mind. Ca să rămîn în zonă, aș alătura și Kaleidonescu. Moebius îmi plac iar foarte tare. Aș mai adăuga Velosonics, care pot ajunge cel mai departe datorită stilului mai prietenos care poate plăcea și cuiva din mainstream. Și nu în ultimul rînd, Fine, it’s Pink.
Rep.:Te-ai gîndit la o extensie de brand?
M.D.:Desigur. Sîntem în faza în care punem la punct ultimele detalii tehnice pentru un show live, cu trupa invitată. Adică concert la radio. Apoi dorim să avem o casă de discuri care să producă albume ale artiștilor tineri. Mai sînt cîteva, dar deocamdată le ținem la cutie, nu-s foarte cristalizate.
Rep.:Ce audiență ai și ce îți propui să faci pînă la finalul anului?
M.D.:Audiența este în creștere. Este mai mult decît ne-am așteptat la început. Pînă la finalul anului ne dorim 10.000 de like-uri, cît mai organice, pe pagina de Facebook, și 1.000 de simultani. Poate la unul dintre concertele pe care le vom face.
Rep.:Unde se ascultă radioul online? În multinaționale sau unde?
M.D.:În general, la birouri. Acum nu știu dacă-s multinaționale sau nu. Curba de audiență arată clar că, deocamdată, este un radio care se ascultă la serviciu.
Rep.:Cînd se termină cu nostalgia asta optzecistă în muzică?
M.D.:Ooo, după mine aș vrea să nu se termine niciodată. Asta cu influențele care revin și revin peste ani este un subiect interesant de studiu. La prima vedere pare neprovocat, dar cred că-n spate sînt multe rotițe.
Rep.:Nu ți-ai scăzut din start numărul de potențiali ascultători punînd numele ăsta radioului?
M.D.:Ca să citez pe cineva din industrie, eclectic nu-i neapărat ceva rău.