Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Oscar 2022. CODA unui spectacol de mult încheiat

Zoom Oscar 2022. CODA unui spectacol de mult încheiat

Regina Hall, Amy Schumer și Wanda Sykes au prezentat o ediție care s-a remarcat mai mult prin scandalul Will Smith – Chris Rock (Smith l-a pălmuit în direct pe Rock, pentru o glumă neinspirată la adresa soției sale, Jada Pinkett Smith) și prin controversata decizie de a scoate din transmisia live opt dintre premieri (cele tehnice: editare, sunet, design, machiaj), pentru scurtarea timpilor de emisie și creșterea interesului galei. Yeah, right.

Premiile Academiei Americane de Film au ajuns un simplu eveniment monden. Oscar-urile au căzut în credibilitate, în apetența și intenția de vizionare a publicului, mai rău ca Eurovision-ul. Audiența în continuă scădere din ultimii ani are o explicație. Să enumerăm cîștigătorii ediției 2022: surdo-muți (CODA – cel mai bun film), femeie în vîrstă (Jane Campion, The Power of the Dog – regie), afro-american (Will Smith, King Richard – actor în rol principal), predicatoare pro-LGBTQ+ (Jessica Chastain, The Eyes of Tammy Faye – actriță în rol principal).

Premiile Oscar – cîndva, o garanție, dacă nu neapărat a calității, măcar a semnificației mesajului, a ideii poveștii, a performanței actorului atins de magia zeiței celei de-a șaptea arte – sînt astăzi irelevante, nu mai înseamnă absolut nimic ca recomandare de vizionare. Publicul s-a săturat de deciziile Academiei, care premiază doar incluziunea, discriminarea pozitivă și noile tendințe de corectitudine politică. Oricum, de cînd sala de cinema s-a mutat în sufrageria sau dormitorul de acasă, iar filmele au lăsat pe ecran locul serialelor, emisiunilor reality show / concurs sau dramelor fabricate în stil tabloid telenovelistic, modul de a petrece timpul cu partenerul la un film, la mall, e deja trecut. Consumul de entertaininment s-a modificat radical în ultimii ani (spectatorul preferă serialul – chiar dacă un film propune personaje memorabile, interesante, urmăribile, omul n-are răbdare să aștepte cîțiva ani pentru eventuala continuare), pandemia a dat doar brînciul decisiv echilibrului instabil de pînă atunci. Faptul că cineva țopăie cu o statuetă în mînă și mulțumește exagerat în fața camerelor – o imagine scurtă, la încheierea buletinului de știri de a doua zi după premiere – nu mai înseamnă nimic pentru nimeni. Nici pentru comunitatea artistică, în majoritate ignorată sau ostracizată pentru tentativele de evadare din normele impuse, nici pentru privitor, care, în puținul timp liber rămas după job, își ia de pe Netflix sau HBO porția de escapism din realitatea imediată.

Oscar e un bătrînel ajuns la 94 de ani care nu mai vede, nu mai aude, dar, în sinea sa, zice că le potrivește. Și nu prea le mai potrivește de mult.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Poziții deschise la Construcții Erbașu


Istorii corecte politic
Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
  • „Dumnezeu și-a întors fața înspre români!“ (citat din clasici)

    10 decembrie 2024

    Ai vrea să mă visezi întins pe-o targă la spitalul nouă, c-o sîrmă-n rît, deplin convins că n-o să mă mai fac că plouă. Cu voi la troacă să consimt, […]

  • Lungul drum al beznei către noapte

    9 decembrie 2024

    Rămas fără lumină, fără gaze și fără Internet, profetul magnetic din Izvorani simte pe pielea lui năpraznica ripostă a statului român (dacă nu cumva doamna Cristela a uitat să plătească […]

  • Iartă-mă, Doamne, că m-am născut în România!

    3 decembrie 2024

    Țara noastră a devenit scena unde se joacă o farsă de zile mari, cu actori care nu-și cunosc rolurile și bat cîmpii cu grație în aplauzele a douăzeci de milioane […]

  • You motherfuckers!

    2 decembrie 2024

    Telefonul trebuie să fi venit luni, 25 noiembrie, dimineața, cînd numărătoarea îl proiectase pe Călin Georgescu, iremediabil, în vîrful clasamentului. Peste ocean era miezul nopții, vocea era furioasă. Dincoace, la […]

  • Crăciun

    26 noiembrie 2024

    În spatele templului e-un coteț de găini, cîțiva saci cu mălai, marmura pentru zeii de-ocazie, o tigaie încinsă, vestalele sporovăiesc în pauză ca dizeozele, fac gargară cu ceai, temătoare de […]

Iubitori de arta