Există un curent în lumea bună care spune că ar trebui ca marile companii cu bugete consistente de publicitate să-și asume rolul de asanare morală a României, refuzând să mai orienteze bani spre televiziunile care, în opinia propagatorilor curentului, încalcă grav demnitatea umană și multe alte lucruri care, evident, nu trebuie încălcate.
Este pasul superior al campaniei “Publicul este tâmpit”, din care trebuia să înțelegem clar că doar publicul unor anumite televiziuni de știri are educația necesară pentru a înțelege democrația, în timp ce restul oamenilor sunt niște tâmpiți necesari la încasări, dar ignorabili ca păreri. De data asta, multinaționalele sunt chemate să lupte în locul principalilor intelectuali români, căci, o știu și ei la fel de bine ca orice amărât care lucrează 16 ore pe zi pentru 1.500 de lei în Pipera, multinaționalele fac o parte din lege.
Numai că intelectualitatea asta rafinată și foarte pricepută în a mânui banii altora, căci ea nu are bani decât dacă prinde un post bun la statul reformat, ratează un pas în această construcție logică: vorbim despre o economie de piață “funcțională”, statut pentru a cărui atingere am strâns mult din dinți pe la porțile UE. Or, în aceast tip de economie, dictează doar regulile deloc morale ale capitalismului. Dacă publicul “idiot” al producțiilor “abjecte” are putere de cumpărare, multinaționalele nu vor da doi bani pe principiile elitei de dreapta ce se coagulează în jurul PMP și al lui Traian Băsescu.
Cu atât mai mult cu cât multinaționalelor, entități axate pe profit, nu pe găunoase fluturări de flamuri ale purității, li se cere un sacrificiu financiar pe care, în mic, elitele găunoase nu vor să-l facă. Și să luăm doar un exemplu, cel al lui Cristian Preda, europarlamentar și, deja, om înstărit, ale cărui venituri cumulate, de cinci ani încoace, se apropie de 15.000 de euro pe lună. Ei bine, soția sa este manager de resurse umane la Toyota România, cel puțin din 2007 încoace. Toyota România a avut nefericita idee de a-l plăti pe Mircea Badea pentru a fi imaginea locală a respectabilei mărci japoneze. Astăzi colaborarea cu Antenele continuă, prin investiții în spațiu și prin folosirea unor alte vedete ale postului. Cu toate acestea, dl Preda nu a rugat-o sau somat-o pe soția sa, Simona, să demisioneze de la Toyota România pentru a-și arăta dezacordul față de sprijinirea financiară a “abjecților” exponențiali ai presei românești. Principii, dragi alegători, principii, dar să știți și voi că 85.000 de lei anual nu se câștigă fără sacrificii.