Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

România educată de PNL

Zoom România educată de PNL

Klaus Iohannis, președintele nostru care a intrat cu brio în cel de-al șaptelea an al celor două mandate ale sale, a promis, cu multă vreme în urmă, un proiect de țară. Inițial a anunțat că acel program ar fi „România educată“, după care s-a răzgândit. „România educată“ a devenit proiectul său personal, proiectul de țară urmând a fi prezentat în 2018. N-a mai fost prezentat nici în 2018, nici în 2019 și nici în 2020, urmând a fi prezentat, cel mai probabil, niciodată. Așa că am rămas cu „România educată“, o chestie dezlânată înșirată pe sute de pagini, care nu propune chestiuni concrete, ci doar considerații generale și care, practic, nu a depășit stadiul dezbaterii publice, neajungând vreodată un document votat de Parlament sau asumat de vreun guvern, cu termene precise, cu obiective și propuse rezultate palpabile. Gheorghe Hagi, în genialitatea sa, ar defini acest proiect drept „Ceva, să fie educație ca să nu fie analfabeți“. Cum, când, cine, cu ce mijloace și cu ce finalitate nu vom ști niciodată.

Însă proiectul prezidențial a fost adoptat de toată liota de lingăi și pupincuriști din PNL, care declară, dacă-i întrebi despre învățământ, că vor pune în aplicare „România educată“, chiar dacă habar nu au ce scrie nici măcar în introducerea vastei abureli lansate de către președinte.

Așadar, educată să fie România, ca să se simtă și liderul maxim de la Cotroceni important.

Neclar fiind care este proiectul, orice se întâmplă în învățământul românesc poate fi pus în cârca acestuia. Orice se întâmplă bine, desigur. Cum ar fi înființarea centrelor de excelență în educație înființate la nivelul județelor și la cel al municipiului București. Centrele existau, funcționau, încă din 2012, fiind înființate pe rând, în diverse județe, prin ordine ale miniștrilor Educației. În noiembrie 2020, însă, ministrul Anisie a emis un ordin prin care centrele deja existente erau desființate și se înființau unele noi, ceva mai organizate, pe baze noi. Căci problema Centrelor Județene de Excelență care deja funcționau era că aveau directori. Desființarea centrelor existente, prin ordinul 5956/2020 din 4 noiembrie 2020, și înființarea unora aparent noi a permis PNL să mai ofere niște sinecuri oamenilor de casă din învățământ, oameni care nu au prins alte posturi în 2020, pentru că, pur și simplu, nu au existat suficiente posturi de inspectori școlari generali, inspectori școlari sau directori de școli și licee.

Centrele Județene de Excelență, care se subordonează direct Inspectoratelor Școlare Județene, au rolul de a oferi elevilor cu performanțe deosebite posibilitatea pregătirii suplimentare, în grupe de excelență, în general la materiile pentru care se organizează olimpiade școlare în România. România, prin MEN, recunoaște doar patru mari domenii ale olimpiadelor și concursurilor școlare internaționale: limbă și comunicare (lectură, lingvistică, limbile maghiară, romani, turcă, germană, rusă, polonă, franceză, greacă, greaca veche, latină), matematică și științe (matematică, fizică, chimie, astrofizică și astronomie etc.), om și societate (filosofie și geografie) și tehnologii (informatică), așadar și în centrele de excelență se organizează grupe în special pentru aceste materii plus cele care beneficiază de concursuri și olimpiade interne.

În Tulcea, de parcă de-abia aștepta PNL-ul local să iasă ordinul lui Anisie din noiembrie, aproape imediat după emiterea acestuia, inspectoarea școlară generală Viorica Pavel l-a numit în funcția de director al Centrului Județean de Excelență pe profesorul Constantin Coca, ce urmează să-i coordoneze pe profesorii de matematică, română, fizică, chimie și așa mai departe în activitatea lor de a oferi pregătire ultraspecializată elevilor tulceni cu performanțe deosebite.

Vă gândiți, probabil, că profesorul Constantin Coca este unul dintre acei profesori de legendă care pregătesc, an de an, zeci de olimpici în vreun anumit domeniu. Ei bine, nu vă mai gândiți. Profesorul Constantin Coca nu predă niciuna dintre materiile de olimpiadă internațională educațională. În schimb, domnul Coca îmbină două activități dragi domnului președinte: fizica și educația. Adică este (era) profesor de educație fizică la liceul tehnologic din Luncavița.

De fapt, acesta este și secretul faptului că un profesor de educație fizică dintr-un sat fără performanțe educaționale deosebite a fost numit coordonator al profesorilor olimpicilor tulceni: apartenența de Luncavița, localitate de unde se trage și unde a operat până anul trecut președintele PNL Tulcea, Ștefan Ilie, fost primar al Luncaviței și actualmente primar al Tulcei. Pentru că domnul Coca,ce a fost și consilier local PNL la Luncavița, iar acum este consilier județean PNL, a prestat bine pentru partid și pentru șeful local al acestuia, i s-a pus în brațe o funcție călduță, bine plătită. Poate viitorii olimpici tulceni nu vor străluci la matematică, fizică, română sau chimie, însă vor fi ași la tumbe și giumbușlucuri, iar la încălzirea de dinainte de începerea probelor scrise nu-i va întrece nimeni.

2 comentarii

  1. #1

    Nu vreau sa-l contrazic pe PAH dar cred ca se intampla ceva mai mult in invatamant,ceva cu origini in minister.Au dat ,,pe piata” propuneri pentru noile planuri cadru si am fost surprinsi sa vedem ca au bagat cate doua ore de sport la liceu si au scos geografia la cl a 10-11a,care-i materie de bac.Nu inteleg de ce nu dicuta nimeni ce se intampla in invatamant,eu vad cum profita de molima pentru a distruge si ceea ce mai ramasese din el.

  2. #2

    ,,Invatamant”! Sigur ca poate fi o ,,dezbatere”. N-avem! Nu mai avem invatamant deja de o buna bucata de vreme. ,,Olimpici”? Cum sta treaba si cu povestea care-a devenit. Sa luam de exemplu ,,Olimpiada Internațională de Matematică” ( http://www.imo-official.org/results.aspx ) la care ,,noi” am castigat anul trecut o medalie de aur, 2 medalii de argint si 3 de bronz (avand 6 elevi participanti). Festivitati, premieri, decoratii, micute statuete ridicate in cinstea ,,laureatilor”. Da’ cine-i curios, acum ca informatiile-s ,,la un click distanta”, va descoperi ca la ,,olimpiada” cu pricina le-au dat la 49 de elevi medalia de aur, 112 au primit ,,ravnitele” medalii de bronz in timp ce 115 au primit bronz. Adica, pentru analfabetii functional care inghit totul pe nemestecate facandu-si praf toate cele, au diluat totul astfel incat ,,participantii” sa se intoarca in tarile lor cu medalii. Mai mult chiar, 4 participanti (,,ai nostri”) fac parte dintr-un ,,liceu privat” care, pentru a-si creste profiturile si nototietatea ,,antreneaza” elevii pentru participarea la ,,olimpiade”. O fi bine, o fi rau?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
  • Tulpina din grădina Maicii Domnului

    2 martie 2021

    Motto: Într-o grădină, sub o tulpină, zării un virus ca o lumină. Să-l rup se strică, să-l las mi-e frică, că vine altul și ni-l ridică. A trebuit să treacă […]

  • America ungarului cenușiu

    2 martie 2021

    Puține țări de pe planeta Pămînt egalează România în devotamentul arătat Americii. Parteneriatul strategic pe care, altminteri, SUA îl are cu multe națiuni a atins la noi standarde evanghelice și […]

  • Nepriceputul cu patalama

    2 martie 2021

    Cu 15 zile înainte de a se împlini 165 de ani de la dezrobirea romilor în Țara Românească (166 de ani de la dezrobirea lor în Moldova), Curtea de Apel […]

  • O moarte simbolică

    23 februarie 2021

    Înainte de a se fi măritat cu aprigul bărbătuș Vijulie, femeia cu barbă Stelian Tănase nu părea a ști să dea în bobi și a citi în zațul cafelei, ca […]

  • A venit și vremea arătării diplomelor

    23 februarie 2021

    În toate campaniile, PNL și USR-PLUS s-au dat mai școliți ca proștii de la PSD. Au lăsat mereu să se înțeleagă că ei sînt legitimați de cunoștințe dobîndite în universități […]