Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Trec chinezii, trec, se duc și investesc în Ungaria

Zoom Trec chinezii, trec, se duc și investesc în Ungaria

Vinerea trecută, Guvernul maghiar a anunțat că o companie chineză va investi 3.000 de miliarde de forinți, adică 7,34 miliarde de euro, în construcția unei fabrici de acumulatori pentru automobile electrice, la Debrecen. Este cea mai mare investiție străină făcută în Ungaria în întreaga istorie a acestei țări, iar negocierile dintre Guvernul maghiar și investitorii chinezi au durat aproape doi ani.

În acești doi ani, România s-a concentrat pe certurile din coaliția PNL-USR-UDMR, pe alegerea unui nou președinte al PNL, pe debarcarea noului președinte al PNL și pe alte câteva lucruri la fel de importante.

În același timp, Ungaria, care a fost printre primele țări care au depus la Comisia Europeană un Plan Național de Redresare și Reziliență, are PNRR-ul blocat, adică CE nu vrea să dea nici un euro țării vecine, pentru că la Budapesta sunt probleme cu respectarea statului de drept. Valoarea inițială a PNRR-ului maghiar era de 7,2 miliarde de euro, dar a fost revizuită anul acesta la doar 5,8 miliarde de euro. Și nici pe ăștia nu-i primesc, deși încă se mai speră că se va ajunge, în toamnă, la un acord final. Mai trebuie spus că Ungaria s-a bazat doar pe granturile din Programul de Redresare și Reziliență, nesolicitând nici măcar un singur cent împrumut, spre deosebire de România, unde mai mult de jumătate din valoarea PNRR-ului o reprezintă împrumuturile.

Dar să nu disperăm, căci și în România se investește în fabrici de baterii. Da, da, nu doar chinezii vor face baterii în Ungarii, ci și românii vor face baterii în România. Prin PNRR.

În prima variantă a PNRR-ului coordonat de Cristian Ghinea, capitolul energie, scris de oamenii conduși de către Virgil Popescu, era făcut din dedicații directe către firme menționate în clar în documentele oficiale. Ce licitații, ce concursuri de proiecte? Nu, nenică. Ăștia sunt cei 1,6 miliarde de euro pe care vrem noi să-i cheltuim în domeniul energiei, iar astea sunt firmele cărora vrem să le dăm banii. Mulțumim pentru atenție, la revedere.

Comisia Europeană n-a fost de acord cu abordarea asta și a dat la rescris tot capitolul energie din PNRR. S-a rescris, în sensul că au fost eliminate numele firmelor. Proiectele au rămas aceleași, însă, așa că banii vor merge la aceleași firme, doar că nu chiar atât de pe față.

Ei bine, una dintre firmele care vor primi bani din PNRR este Prime Batteries Technology sau, poate, mai nou înființata Prime European Batteries. Ambele firme sunt controlate de frații Vasile Didilă și Gruia Stoica și se ocupă, desigur, cu producția de baterii. Suma alocată acestei firme prin PNRR este de 167,5 milioane de euro.

Iată, așadar, că nu suntem mai prejos decât ungurii. La ei investesc chinezii 7,34 miliarde de euro într-o fabrică de baterii, la noi investim noi, din bani publici, 167,5 milioane de euro, într-o firmă privată. Dar măcar banii ăștia îi împrumutăm, nu sunt fonduri nerambursabile. Oricum, bine că, în felul ăsta, încurajăm capitalismul și că, până la urmă, scăpăm de investițiile comuniștilor de chinezi. Slava!

Citeşte mai multe despre:

8 comentarii

  1. #1

    Poate merita amintit cum au fost goniti de catre „progresistii”- ascultatori de mamicutza UE si unchiuletzu’ Sam – comunistii chinezii ai dictatorului Xi din PPP-ul semnat pentru autostrada Ploiesti-Brasov sau din proiectul Cernavoda 3 & 4. Iar de-atunci, aceste proiecte isi asteapta binecuvantarea de la „democratiile consolidate”, cu care noi ne pozam demni!
    P.S. Doar cu totu’ intamplator, tarile din Balcani ( cam toate, inclusiv Croatia) construiesc autostrazi cu chinezii, iar ungurii si sarbii vor sa-si traga cu ei si-o linie C.F. de mare viteza care sa lege Budapesta cu Belgradul. Buda ( fara Pesta) pazeste de-asa blasfemii!

    • #2

      Nu credeam sa apuc ziua din capitalism cand voi citi un articol care pare ca deplange racirea prieteniei tovarasesti romano-chineze, realizata de gandirea creatoare a geniului Carpatilor! Sa se duca invartindu-se! Mai cititi despre „investitiile” lor in Africa, mai docomentati-va! P.S.: sper sa nu fiti suparati ca nu ne avem bine cu toarshii de la rasarit…

      • #3

        1.Uite ca s-a intamplat! Da’ de ce sa ma duc pana-n Africa: nu-s mai aproape autostrazile din Balcani- de langa noi- la care ma si refeream?
        2. Nu deplang „racirea prieteniei, bla, bla,…”, ci inca trei ani de intarziere in abordarea a.s. Pl.- Bv. Si eu care credeam ca m-am exprimat destul de clar…

  2. #4

    P.S.: daca vor continua chinezii cu investitiile de miliarde in ungaria, vestea buna e ca n-o sa mai avem granita cu ungurii, iar vestea rea e c-o sa avem granita cu chinezii.

  3. #5

    Nu va mai bucurati atât de investitiile chineze. Uitati-va ce se întâmpla acolo unde au investit chinezii în tarile africane sau sud-americane. Uitati-va si mai aproape, la Muntenegru cu autostrada-capcana. Chiar nu va puneti întrebarea de ce companiile occidentale construiesc uzine în China, Tesla are la Shanghai chiar si o usina de baterii, nu doar de autovehicule. Adica Tesla face baterii în China, iar chinezii fac o fabrica de baterii în Ungaria ca o fi mai rentabil!!!! Sa o credeti domniile voastre, este o investitie în influenta si un mijloc de santaj practicat de Ungaria la adresa UE. Asa ca mai slabiti-o un pic cu investitiile Chinei în Europa.

    Adrian Cristescu, în Croatia este posibil sa fi fost doar podul de la Pelješac si drumurile de legatura (la fel cum este podul de la Braila cu japonezii/italienii) si este iarasi o mare operatiune de PR chinezeasca.

    • #6

      Iar podul de la Braila chiar merita apreciat

    • #7

      1. Acu’, rau sa fi fost „o mare operatiune de PR chinezeasca „si cu autostrada Ploiesti- Brasov a noastra?
      2. Pai, ma uitai si la Muntenegru: ceva mai ieftina( Euro/km.) – si chiar cu viaducte si tuneluri adevarate, nu glume ca pe A1-Tr.II-S3 (Cornetu-Tigveni), proaspat contractata.
      3. O fi vina chinezilor ca niste guvrnanti incompetenti / corupti nu-si calibreaza bugetul? ( Nu-i vorba de ai nostri)!

  4. #8

    Deci…. de ce sa munceasca ai nostri la o fabrica de baterii in Romania, cind pot culege sparanghel in Germania? Din patriotism, evident.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Istorii corecte politic
Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
  • Turul trei

    16 septembrie 2024

    Turul unu al alegerilor prezidențiale e învăluit în abur și fum. Vălătuci de neghiobie se rostogolesc de colo-colo, animînd o ceață moartă. Vîntul istoriei bate leneș către nicăieri, dînd la […]

  • Apelul de seară

    10 septembrie 2024

    Bucătăriile se văd din cer mai bine decît oamenii de seamă, prinzi îngeru-n gamela ta cu zeamă, nedetectat de radarul de fier, întîi precum o pată de untură, apoi întregul […]

  • Paradisul dronelor

    9 septembrie 2024

    Turismul nostru prinde aripi. Ne vizitează tot mai multe drone. În week-end a venit un grup din Rusia și a petrecut de minune în Delta Dunării. După cum informează MApN, […]

  • Balada triștilor băcani

    3 septembrie 2024

    Printre dugheni, pe strada Zece mese, acum o sută şi ceva de ani, a fost zărit, cu orbitoare fese, îngerul trist al triştilor băcani. Era un semn al crizei monetare, […]

  • Coridorul Ciucă

    2 septembrie 2024

    E un proiect de infrastructură politică menit să unească două zone defavorizate ale României: PNL și Palatul Cotroceni. Nu s-a făcut licitație, a fost încredințare directă. Se zice că Iohannis […]

Iubitori de arta