► Deși ar fi fost de așteptat ca, după ieșirea PDL de la guvernare și plecarea Elenei Udrea din fruntea Ministerului Dezvoltării, să pice și frunza de pe brand-ul turistic al României, iată că n-a fost așa. Nu doar că nu pică, dar mai necesită și cheltuieli suplimentare.
Astfel, în perioada 2013-2015, Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) și-a anunțat intenția de a efectua multiple campanii de promovare a brand-ului turistic național, cu scopul de a crește notorietatea României ca destinație turistică.
Și ca să nu arunce banii pe geam, pe spoturi publicitare la care nu se uită nimeni, ANT va contracta realizarea unui studiu de marketing, cercetare de piață, care să evalueze impactul acestor investiții. Pentru o asemenea cercetare, ce ar urma să se realizeze în șapte țări, SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Austria și România,Autoritatea este dispusă să plătească 816.478 de lei, cu tot cu TVA. O mulțime de bani care urmează a fi cheltuiți pentru ca mai-marii turismului românesc să afle secretul lui Polichinelle.
Respectiv că americanii, nemții, francezii, italienii și chiar românii preferă mai curînd să-și petreacă vacanțele în Bulgaria, Grecia sau Turcia și nu să fie jecmăniți pe Litoral.
► În această perioadă, chiar dacă este foarte mult de lucru în agricultură, la cules și la arat, salariații de la CNADNR preferă să rămînă la serviciu și să cheltuiască bani. Și așa, de distracție, ca să nu-și iasă din mînă sau să se plictisească, din cînd în cînd mai aruncă banii publici înspre diverse firme, pe tot felul de achiziții ce stîrnesc rîsul.
Un bun exemplu, care ilustrează cele de mai sus, este contractul intitulat „Servicii de pază prin patrulare pentru protejarea patrimoniului Autostrăzii A1, varianta de ocolire Deva-Orăștie, la standard de autostradă“. Pentru suma de 651.408 lei, CNADNR va angaja o firmă de protecție și pază care să aibă grijă de „patrimoniul Autostrăzii A1“ între Deva și Orăștie. Astfel, potrivit contractului, timp de 126 de zile, niște haidamaci fioroși se vor da cu mașina, cît e ziulica de lungă, pe cei 25 de kilometri cît măsoară bucățica aia de variantă de ocolire.
Deși, la prima vedere, suma pare mare pentru munca depusă, nu trebuie scăpat din vedere un amănunt important. Din cauza numărului mare de ture dus-întors, pe distanță mică, după o zi de muncă, există riscul ca membrii echipelor de patrulare să se trezească amețiți și cu migrene îngrozitoare.