Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Detectiv, subiectiv

Zoom Detectiv, subiectiv

După un sezon de debut excelent și un al doilea foarte slăbuț, cel mai recent True Detective, al treilea, difuzat pe la începutul anului, e așa și așa, calitativ, undeva între celelalte două. Narat psihedelic, cu salturi în timp între diferite perioade din viața a doi detectivi parteneri (pe la începutul anilor ’80, vreo zece ani mai tîrziu și în prezentul în care, pensionari fiind, încearcă să-și amintească toate detaliile cazului copiilor dispăruți în tinerețe, la începutul carierei lor, și să se împace cu gîndul că n-au reușit să-l rezolve), e un fel de cronică a relației lor profesionale marcate de dosarul nesoluționat care se transformă într-o dramă familială a amîndurora.

Ideea de a deplasa atenția de la criminal la cel care îl caută nu e una nouă, dar felul în care care este aplicată în True Detective diferă de la sezon la sezon. Fiecare are alt set-up și alte personaje, tratînd diverse crime comise în circumstanțe bizare, cazuri reci cu autor necunoscut nerezolvate la timpul lor, repovestite din perspectiva detectivilor care le-au anchetat, oameni cu probleme personale, caractere introvertite sau dificile. Treptat, pe parcursul episoadelor, narațiunea pierde interesul pentru descoperirea făptașului și se concentrează pe studiul personalităților anchetatorilor, un studiu întunecat, sinistru și tensionat, misterios prin felul în care explorează naturile lor conflictuale.

Pentru că True Detective nu e despre ucigaș sau victime, e despre diferențele de temperament și de abordare a problemelor dintre parteneri, despre felul în care polițistul este afectat de cazul la care lucrează, obsedat pînă la furie și frustrare de investigația fără rezultate, care nu duce niciunde. Chestia asta devine evidentă prin insistența cu care se abuzează de cadrele lungi gen Polițist, adjectiv ale lui Porumboiu: te aștepți ca în orice moment Mahershala Ali, ultimul cîștigător de Oscar pentru interpretare de rol principal, să se așeze la masă și să înceapă să mănînce tacticos o ciorbă.

True Detective, 2014-, antologie de cazuri polițiste cu autori necunoscuți și detectivi bine cunoscuți, creat de Nic Pizzolatto, difuzat de HBO, disponibil pe HBO Go.

Citeşte mai multe despre:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
  • “Întîmplări din irealitatea imediată”

    13 august 2019

    Aflînd că pușcăriile românești sînt mari producătoare de scriitori bine furajați, o editură newyorkeză i-a făcut domnului Gheorghe Dincă o ofertă de nerefuzat pentru publicarea unui bestseller memorialistic cu titlul […]

  • Planul Marshall pentru săraci

    13 august 2019

    America și Occidentul european trag fără chef de o căsnicie obosită, împovărată de ani și de plictiseală. Duși sînt anii logodnei, cînd generalul Marshall a descălecat la Paris din spinarea […]

  • #danbarnafacts

    13 august 2019

    Din spuma mării contractelor cu statul a apărut, imaculat și superb în nimicnicia lui, ca un câine turbat, Dan Barna. Și, deodată, a început să spună tâmpenii. Poate îl știți. […]

  • Caracal, mon amour

    6 august 2019

    Zilele trecute, pe la ora cînd Ion Cristoiu obișnuiește să tragă pe nări praful din Biblioteca Academiei, îmi făcui și eu rondul pe la Piața Obor, unde zarzavagiii scot natura […]

  • Olimpiada PROȘTILOR

    6 august 2019

    România și-a încredințat destinul unor șarlatani. Șefii de ieri și de azi ai țării, fie ei președinți, miniștri, primari sau parlamentari, trăiesc, cu rare excepții, din impostură. Prosperă din fals, […]

Ultimele articole