Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Detectiv, subiectiv

Zoom Detectiv, subiectiv

După un sezon de debut excelent și un al doilea foarte slăbuț, cel mai recent True Detective, al treilea, difuzat pe la începutul anului, e așa și așa, calitativ, undeva între celelalte două. Narat psihedelic, cu salturi în timp între diferite perioade din viața a doi detectivi parteneri (pe la începutul anilor ’80, vreo zece ani mai tîrziu și în prezentul în care, pensionari fiind, încearcă să-și amintească toate detaliile cazului copiilor dispăruți în tinerețe, la începutul carierei lor, și să se împace cu gîndul că n-au reușit să-l rezolve), e un fel de cronică a relației lor profesionale marcate de dosarul nesoluționat care se transformă într-o dramă familială a amîndurora.

Ideea de a deplasa atenția de la criminal la cel care îl caută nu e una nouă, dar felul în care care este aplicată în True Detective diferă de la sezon la sezon. Fiecare are alt set-up și alte personaje, tratînd diverse crime comise în circumstanțe bizare, cazuri reci cu autor necunoscut nerezolvate la timpul lor, repovestite din perspectiva detectivilor care le-au anchetat, oameni cu probleme personale, caractere introvertite sau dificile. Treptat, pe parcursul episoadelor, narațiunea pierde interesul pentru descoperirea făptașului și se concentrează pe studiul personalităților anchetatorilor, un studiu întunecat, sinistru și tensionat, misterios prin felul în care explorează naturile lor conflictuale.

Pentru că True Detective nu e despre ucigaș sau victime, e despre diferențele de temperament și de abordare a problemelor dintre parteneri, despre felul în care polițistul este afectat de cazul la care lucrează, obsedat pînă la furie și frustrare de investigația fără rezultate, care nu duce niciunde. Chestia asta devine evidentă prin insistența cu care se abuzează de cadrele lungi gen Polițist, adjectiv ale lui Porumboiu: te aștepți ca în orice moment Mahershala Ali, ultimul cîștigător de Oscar pentru interpretare de rol principal, să se așeze la masă și să înceapă să mănînce tacticos o ciorbă.

True Detective, 2014-, antologie de cazuri polițiste cu autori necunoscuți și detectivi bine cunoscuți, creat de Nic Pizzolatto, difuzat de HBO, disponibil pe HBO Go.

Citeşte mai multe despre:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

tn
Editoriale
  • Crime cu miros de pandemie

    30 iunie 2020

    În vreme ce-n largul oceanului patru scafandri s-au repezit cu cuțitele asupra unei balene, să-i taie otgoanele plasei de pescuit ce-o ținea prizonieră, la noi patru polițai au ajutat un […]

  • Vacanța mare

    30 iunie 2020

    Pînă acum, virusul a întrecut știința și, după cum se vede, nu dă semne de oboseală. Fără vaccin și fără tratament, societatea dă din colț în colț, libertatea individuală scade, […]

  • Încă puțină cenzură, că nu dați de la voi

    30 iunie 2020

    De ani de zile, Facebook, cel puțin, acționează arbitrar și nejustificat într-un demers constant de amuțire a vocilor care nu respectă comoditatea politică. Dar nu este de ajuns, se pare, […]

  • Plai cu boi

    23 iunie 2020

    Cînd dăm și noi orbește în gropi, apelăm la postumele buruienoase ale tutorelui nostru suprem, Mihai Eminescu, la micile bijuterii fără perdea, comise cu autoironie prin hîrtoapele existenței sale năprasnice: […]

  • Păcănele mii și stele făclii

    23 iunie 2020

    E mare urgență să fie ajutate două ramuri economice, zice Guvernul: HoReCa și păcănelele. HoReCa apare în pozele cu premierul și cu președintele. Are cînd chipul măsliniu al libanezului Murad, […]