Poți să numeri pe degete show-urile americane de televiziune care, importate ca atare, să se muleze atît de bine pe profilul psihologic al telespectatorului român cum o face Dinastia Rațelorde pe History Channel. Rețeta e completă: reality show regizat, cocalari îmbogățiți peste noapte, habotnicie, gagici, mașini, arme de foc. Cum se face că ideea nu s-a materializat mai întîi la noi, pe Național TV sau Kanal D, n-am să înțeleg niciodată. Bănuiesc totuși că are legătură cu găsirea unor melteni simpatici, chestie destul de greu de realizat într-o țară în care majoritatea meltenilor se concentrează pe a-și construi o imagine de personaje antipatice.
Pe scurt, acțiunea gravitează în jurul aventurilor “reale” ale familie Robertson, din Louisiana, care a făcut sute de milioane de dolari peste noapte din vînzarea de fluiere pentru chemat rațe și a bărbilor impresionante pe care toți bărbații clanului le cultivă. Phil Robertson, patriarhul grupului, a jucat fotbal american profesionist în tinerețe, dar s-a lăsat pentru că voia să vîneze rațe. Si, fratele lui Phil, e veteran al războiului din Vietnam și plimbă în permanență un pahar verde de plastic în timp ce bombăne nemulțumit. Willie, cel de-al treilea fiu al lui Phil, ecreierul din spatele transformării afacerii de familie într-o afacere de milioane de dolari. Jase e unul din frații mai mari al lui Willie și oaia neagră a familiei din cauza belelelor în care intră tot timpul.
În ciuda faptului că se scaldă în grămezi de bani, Robertsonii continuă să stea grămadă, cu tot cu căței, purcei, neveste, copii și angați, și își umplu zilele tot cu ce știu ei cel mai bine. Vînează broaște pe terenul de golf. Doboară stupi de albine sălbatice cu Range Rover-ul. Dorm îmbrăcați în costume de camuflaj și din cînd în cînd mai lansează cîte o tiradă împotriva negrilor și homosexualilor, suficient cît să crească audiența. Așadar, dacă n-aveți ce face într-o zi și căutați ceva care să vă scadă IQ-ul într-un mod amuzant, nu ca Antena 3, uitați-vă la bărboși și poate vă pică și vouă o idee de milioane de dolari.