Excursia prin țară, cu rulota, a familiei Matthews se întrerupe brusc, cînd, ieșiți de pe autostradă pe un drum secundar, un copac căzut pe carosabil, pe lîngă care niște ciori croncăne sinistru, îi forțează să se întoarcă. Rătăciți, fără semnal la telefon, cei patru turiști debusolați, mama, tatăl și cei doi copii, rulează în necunoscut, intrînd pierduți într-un sătuc de munte. Chiar de mai multe ori: oriunde s-ar îndrepta, ieșind dintre case, tot aici ajung, de parcă ar merge în cerc.
Și asta n-ar fi nimic, dacă, după asfințit, niște creaturi înfricoșătoare – aparent, oameni care se transformă în monștri – n-ar bîntui prin întuneric, venind dinspre pădurea vecină; singura protecție împotriva lor e să stai baricadat în interiorul unei clădiri, cu o amuletă atîrnată la intrare. Dacă, persuadat de vreunul dintre străinii care colcăie pe-afară, faci imprudența să deschizi ușa sau fereastra, dimineață vei fi găsit hăcuit.
Sosiți pe rînd din diverse locuri ale SUA, exact în aceleași circumstanțe, după întîlnirea cu copacul misterios, oamenii care au rămas blocați aici ca într-o pușcărie cu regim deschis au învățat, și din greșelile semenilor lor ciopîrțiți, cum să se ferească de zombilăii sîngeroși. Șeriful, fostul ofițer de armată cu aptitudini gospodărești, a instaurat un protocol de apărare pentru diferite situații de urgență, mobilizîndu-i pe toți ceilalți în operațiunea „Supraviețuirea“. Upgradată la „Salvarea“, după ce nou-veniții, ingineri de profesie, au miraculoasa idee de a conecta o stație radio la antena artizanală cocoțată pe cea mai înaltă clădire, de unde transmisia unui semnal SOS ar putea să le facă legătura cu restul lumii. Întreaga comunitate se pune, deci, pe treabă la proiectul ăsta, mai puțin cel mai vechi rezident, un ciudat care ascunde multe secrete și dispare cîteodată fără urmă, tînăra posedată, care are halucinații și aude voci ce-i cer să ucidă, și băiatul îmbrăcat în alb pe care doar unii dintre ei îl pot vedea.
Izolate într-un purgatoriu fără scăpare cu ieșire doar spre Iad, personajele din From par împrumutate dintr-un roman de Stephen King, ca să joace într-un fel de The Twilight Zone cu premise nerealiste. Sînt de cel puțin trei ani aici și, deși nu știu nici acum unde se află (pentru GPS n-ai nevoie de conexiune la Internet, bro), încă au lumină electrică și clătite pentru toți, la micul dejun. De unde vin energia, apa, mîncarea? Cineva le furnizează, gratis? Cine? De ce? Cum? Atîtea întrebări rămase nerăspunse.
La sfîrșitul celor zece episoade de From, niște ore din viață s-au dus în trecut, pierdute fără să înțelegi mai nimic, pentru că explicațiile s-au reportat pentru sezoanele următoare. Serialul suferă de boala Lost, care și-a ținut telespectatorii într-un mister continuu pînă la finalul dezamăgitor prin rezolvarea simplă a lucrurilor. E foarte posibil ca și aici toate chestiile enigmatice întîmplate să aibă un deznodămînt frustrant, gen, a fost coșmarul unuia dintre protagoniști. Și al tău, păcălitul rămas blocat în fața ecranului.
From, 2022-, SF de groază, plăsmuit cu paradoxuri supranaturale, creat de John Griffin, zece episoade de 45-55 de minute, difuzat original de Epix, disponibil pe HBO Max.