Actul 1: El. În America anilor ’50, Jerry Dean Michael e un tînăr frumușel, bun de gură și mereu zîmbitor care are în față o promițătoare carieră de salesman de aspiratoare, mașini de cusut și potcoave de cai morți. Marele farseur părăsește rapid orașul, imediat ce deosebitul lui caracter este descoperit de diverșii clienți ai vînzărilor sale fictive sau de temporarii amici, vecini, colegi de muncă. Și de nevestele abandonate cu bebeluși în brațe, sau cu burta la gură, și facturile neplătite.
Vreo zece ani mai tîrziu, un Jerry cu multiple identități schimbate cameleonic, ori de cîte ori apar probleme cu Poliția, se ocupă, împreună cu cea mai recentă soție, Vivian, de tipărit acte, cecuri false și, ce să se mai complice atîta, direct bani. Fugăriți acum și de FBI, cei șapte (părinții, plus copiii, doi băieți și trei fete) nu stau prea mult într-un loc, de frică să nu fie prinși; la primul semn c-ar fi urmărită, familia se mută, în toiul nopții, lăsînd în urmă trecutul, o colecție de nume și de datorii, spre viitorul aceleiași vieți de nomad, cu geamantanul permanent la ușă.
Actul 2: Ea. Noiembrie, 1974. În plină criză mondială a petrolului, cetățenii Los Angeles-ului încep să afle din ziare și emisiuni TV de charismatica antreprenoare Elizabeth Geraldine „Liz“ Carmichael și de The Dale, revoluționarul ei automobil cu trei roți care promite un consum de un galon la 70 de mile (cam 3,4 litri la suta de kilometri) și o viteză maximă de 85 de mile pe oră. Un randament-record, incomparabil mai mare decît cel al dinozaurilor cu motoare însetate, care, la 8-12 mile la galon, au nevoie de-o cisternă atîrnată de coadă. Mica farfurie zburătoare cu caroserie din fibră de sticlă rotunjită pe la colțuri are parte de o promovare de proporții planetare: în reclame, mașinuța galbenă cu materiale de navetă spațială, viteză de minirachetă și consum de aparat de tuns iarba făcea și cafea, dac-o lăsai pe Liz să vorbească suficient de mult despre ea. Un automobil de vis, care, în atelierul din spatele showroom-ului, e însă departe de realitatea clamată, echipa tehnică lucrînd cam haotic la prototip, fără echipamentul necesar. Dar, la prețul anunțat de doar 2.000 de dolari bucata, banii curg non-stop, din portofelele investitorilor creduli spre buzunarele doamnei. Un jurnalist de televiziune mai suspicios din fire investighează insistent acest crowdfunding lejer ilegal și descoperă că, lovitură de teatru…
Epilog: …Liz e, de fapt, Jerry! Cu vreo opt ani în urmă, fascinat de actrița Liz Taylor, care avea bogăția și faima la care tînjea, Jerry devenise, dintr-un el împrăștiat și imprevizibil, o ea fanfaroană și dedicată, cu o imensă încredere în sine. FBI-ul căuta un bărbat și găsise o femeie.
Prin interviurile cu o parte dintre cei implicați, ilustrate cu imagini și înregistrări TV de arhivă, tăieturi din ziare și colaje video în stil desene animate, abracadabranta dramedie The Lady and the Dale dezvăluie, de la bizara operație transsexuală pînă la procesul fraudei de milioane de dolari la care acuzatul/acuzata e propriul avocat, incredibila biografie a unui escroc specializat în marketingul prafului de pe tobă. Un veritabil iluzionist al cuvintelor cu un destin de mincinos patologic foarte asemănător celui al investitorului spaniol de la Dinamo venit să le vîndă din vorbe o echipă performantă suporterilor. Cu singura deosebire majoră că seňor Cortacero nu și-a făcut încă schimbare de sex.
The Lady and the Dale, 2021, docu-serie stupefiantă de teatru comic-absurd, patru episoade de 56-58 minute, produs de Mark și Jay Duplass, difuzat de HBO Max, disponibil și pe HBO Go.