În biroul de Resurse Umane al firmei imaginare de consultanță customizată pentru simțuri, un fel de departament mixt Îngeri Păzitori – Diavoli Ispită într-o utopică instituție Cer & Adîncuri, Monștrii Hormoni sînt colegi de muncă cu Licuricii Iubirii, Viermii Urii, Vrăjitorul Rușinii, Demonul Nevoii, robotul Logicii, gremlin-ul Ambiției, pisica bulimică a Depresiei, țînțarii Anxietății, Grijilor și Disperării și cu alte asemenea creaturi reprezentative pentru sentimentele individului. Cu toții intervin în problemele cotidiene ale clienților lor oameni, fie ele simple dorințe, pasiuni puternice, gînduri negre sau crize existențiale și, indiferent de animozitățile dintre ei, trebuie să colaboreze îndeaproape unii cu alții pentru rezolvarea oricărei situații potențial critice care ar apărea.
Cam așa scrie în fișa postului fiecărui profesionist al senzației. Numai că, exact ca în viață, activitatea biroului nu merge mereu ca pe roate. Ba chiar, din contra, rămîne în pană destul de des: extrem de impulsivii și perverșii Monștri Hormoni, care se gîndesc non-stop doar la sex, în grup sau solo, intră în tot felul de clinciuri corporatiste cu șefii și colegii de birou, producînd belele în urma cărora clienții lor ajung să sufere, neservisați. De exemplu, Becca, tînăra mamă care tocmai a născut, e bulversată de tot ce i se întîmplă: viața i s-a schimbat fundamental de cînd centrul ei a devenit bebelușul care urlă încontinuu, cerînd atenția prioritar acordată pînă deunăzi carierei sale de avocat. Numai că, în echipa proiectului Becca, buclucașii consilieri personali responsabili pentru găsirea soluțiilor își dau măsura incompetenței propunînd rezolvări greșite conflictelor emoționale interioare ale femeii, prin tot felul de sfaturi nepotrivite sau de-a dreptul inutile care influențează imprevizibil echilibrul mediului familial și al relației cu soțul.
Faze de genul ăsta, desprinse parcă din activitatea unui cabinet de consultanță psihologică disfuncțional, se petrec pe tot parcursul celor zece episoade de Human Resources,spin-off-ul serialului animat netflixian Big Mouth. Dacă originalul era cam spurcat la gură, satirizînd începutul perioadei hormonale la școlarii puberi, pentru o amuzantă și nonconformistă lecție de educație sexuală predată adolescenților, show-ul derivat întoarce camera dinspre oameni către monștrii lor interiori, încercînd o retrospectivă a evoluțiilor sentimentale la adulți, cu tot cu confuziile și nesiguranțele prin care aceștia trec, inerent. E ideea animației Pixar Inside Out, dusă mai departe, în segmentul 18+, dezvoltată haotic din abordarea inocentă, pentru copii, într-un festival de imagini și cuvinte tari pus în scenă cu frenezia unui obsedat sexual. Serialul alternează momentele stupide cu introspecțiile neașteptat de profunde, trece brusc de la umorul de curtea școlii, cu poante imature, și remarcile vulgare, deranjante pentru firile sensibile, la chestii serioase cu substrat inteligent. De la plăceri juvenile la reconcilierea cu sine din preajma morții, gama sentimentelor și stărilor umane e aproape complet acoperită. Nu mai rămîne decît să-ți imaginezi care monștri ți-ai fi dorit tu să te consilieze.
Human Resources, 2022-, desene animate pentru adulți (i)responsabili, creat de Kelly Galuska, Nick Kroll, Andrew Goldberg, Mark Levin și Jennifer Flackett, zece episoade de 25-28 de minute, difuzat de Netflix.