De opt ani, nătărăii care conduc Guvernul și armata mint în legătură cu înzestrarea flotei. Apele îngheață pur și simplu în jurul lor. Te și miri cum mai pot înainta vapoarele.
Cele trei corvete pe care trebuia să le primească marina militară au fost cînd italiene, cînd olandeze, cînd franțuzești. Acum sînt dispărute. Ele nu există și nici nu vor exista vreodată. Există niște combinații între generalii șpăgari din MApN și miniștrii incapabili din Guvern. Prostia lor conjugată dă în gropi. Dar e doar prostie? Judecînd după achiziția la modul idiot a unei corvete ușoare din Turcia, depășită tehnologic și la un preț astronomic, ai zice că e și hoție. Dar nici prostia, nici hoția nu explică de ce toate acțiunile care vizează capacitatea națională de apărare favorizează Rusia prin amînări în cascadă.
Guvernul și MApN au hotărît, în cele din urmă, ca de alte zeci de ori pînă acum, să facă rost de corvetele alea trei. Suma cu TVA ar fi de o jumătate de miliard, adică 150 de milioane de euro net bucata. De data asta, cică, vor fi construite în țară. Și nu oriunde, ci la șantierul Damen Galați, care aparține companiei olandeze Damen.
Statul român, însă, are un șantier naval la Mangalia, pe care din noiembrie anul trecut îl deține integral. Compania Damen a fost și în acționariatul șantierului Mangalia, dar a ieșit anul trecut după ce a contractat datorii de peste 400 de milioane euro. Statul român trebuie să plătească aceste datorii. Cui? Ați ghicit, companiei-mamă Damen. Șantierul naval Mangalia se îndreaptă spre faliment, peste 1.500 de oameni rămîn pe drumuri cu familii cu tot, în timp ce Damen, care a avut managementul șantierului, lasă în urmă insolvența și are de luat de la Ministerul de Finanțe o jumătate de miliard.
Șantierul naval Mangalia e perfect capabil să construiască cele trei corvete. Ar putea construi și o sută, ar putea construi și Titanicul dacă i s-ar da ocazia. Dar Guvernul pare atins de obsesia distrugerii. Căci șantierul Mangalia aparține acum integral statului român, iar Guvernul refuză să salveze o companie strategică de stat.
Asta e pe partea economică. Pe partea combinatorică e mutarea banilor de corvete de la Mangalia la șantierul privat de la Galați. Jumătatea de miliard pe care o cere Damen de la Mangalia se potrivește cu jumătatea de miliard oferită lui Damen la Galați. Guvernul preferă să distrugă un șantier pe care îl deține ca să crească afacerile unuia pe care îl dețin olandezii. Logica trebuie căutată, probabil, cu procurorii într-un paradis fiscal.
Mai e și partea militară. La Mangalia puteau fi construite 29 de corvete norvegiene, într-o comandă a marinei militare norvegiene. Asta nu numai că ar fi salvat și ar fi îmbogățit șantierul din Mangalia, dar l-ar fi propulsat pe unul din primele locuri în clasamentul șantierelor militare din Europa. Oferta a ajuns pe masa Guvernului, apoi a zburat direct în coșul de gunoi, lăsînd apelurile ambasadei Norvegiei și ale companiilor de securitate norvegiene să moară în tăcere. Unde mai pui că statul român ar fi putut să-și comande și să-și fabrice în propriul șantier, pentru propria flotă militară, corvete norvegiene, de trei ori mai ieftine decît corveta ușoară turcească și misterioasele corvete de la Damen Galați.
Kremlinul, așa cum ziceam, jubilează. Are de răsplătit, probabil, nu doar prostia și hoția de la București, ci și serviciile de sabotaj executate, în numele Moscovei, de înalții conducători politici și militari ai României.
70.002 vizualizări
Sa construiesti nave militare intr-un santier cu 2 docuri de 155 000 tone si unul de 85000 tone e prostie. Doara daca vrei sa construiesti portavioane. Dar exista santierul naval MILITAR care nu a fost detinut de nimeni inafara statului roman. De aici incolo absolut de acird cu tot ce scrieti in articol. Tradatori de tara toti ministrii de dupa 1989 in special cei de la PSD.
CORECT!
Ceva are nu pricepe nimeni din tot ce se intiplat cu fregatele o întrega poveste de român dacă avem corupție și incompetenți asta este IOHANIS a vrut să facă la prietenul lui Makron alți la Damar alți la italieni acuma vor la turci suntem un roman de povesti suntem Neștiutori și neserioși !!PS mulțumesc și aveți grije de voi
Cred ca războiul din ucraina a dovedit ca o flota mica e victima clara in primele ore ale unui conflict…dupa te costa mai mult sa o aperi decat poate sa faca ceva inamicului.. preferabil e sa si un sistem de rachete antitnaca puternic mobil pe litoral(sau mai multe) si câteva submarine care sa paralizezd mișcările inamicului ..
Cred ca exista aceia nu sa investit în marina militara…
…la Mangalia da,se pot construi nave de orice fel ,dar nu ai oameni competenți pentru așa comenzi de nave !!!
Nimic Mai fals.Eu pot sa Ii chem personal pe toti inapoi care vor sa revina.A crede e una ,a stii Adevarul e alta.Oamenii au promis va vor revenii inapoi .Sunt oamenii calificati pentru orice tip de Nava .Cele militate sunt Mai usor de construit plus ca s-ar putea construii Cate 4-5 deodata !!!
Da, aveți dreptate, în MApN și în tot guvernul sunt sabotori, dar nimeni nu-i poate pedepsi!
D-ta, ți -ai da cu tesla in testicule?
În puterea judecătorească e jale, mă mir că nu dau comunicate cu litere chirilice.
Totuși, articolul d-voastră nu e bine documentat in ceea ce privește industria navală. E tare complicată…
E simplu, ca toata industria disparuta din 90 incoace, se cheama inalta tradare dar nu degeaba ci pe spagi consistente! Daca se vrea se poate urmari firul banilor pt a se ajunge la beneficiar, dar astea sunt vise..
Daca M.Neagra e un lac…ce fel de flota ar fi necesara pentru noi? Mare? Mai mica? Rusia are o flota prea mare….deci ne-ar trebui un submarin! Chiar doua….Le-am putea face cu americanii. Corvete, fregate…raminem fara ele intr-o saptamina de razboi. Rusii aveau un crucisator urias si tot l-au pierdut…
Va dați cu părerea. Culme e, ca nimeni nu-i întreabă pe marinari. Nici nu știu dacă mai exista o doctrina de aparate a litoralului, ce forte și mijloace ar fi necesare. Marinarii s-au trezit, spre exemplu cu doua harburi englezești, pentru lupta împotriva minelor. Pentru câteva mine improvizate lansate de Zelensky, „lumea” s-a agitat și am cumpărat 2 nave antimina complet nefolositoare. Tot de la englezi, ca și fregatele, complet nefolositoare. Guvernul ar trebui sa-i întrebe pe cei care le folosesc de ce au nevoie. Dar la MApN este un ministru civil, și patru secretari de stat, civili, care se ocupa de înzestrarea armatei. Șeful Statului Major General vine pe locul 5. Siktir!