Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Zero pasiune, 120% interes. Oferă cineva mai mult?… Adjudecat!

Zoom Zero pasiune, 120% interes. Oferă cineva mai mult?… Adjudecat!

Americanii sînt superpatrioți. Țin foarte mult la scurta lor istorie și au o fascinație aparte pentru concetățenii iluștri: oricine s-a remarcat de-a lungul timpului, indiferent de domeniu – a cîștigat războaie, alegeri, medalii de aur sau popularitatea națională, cumva, oricum, nu contează dacă din postura de personaj negativ –, e o mare vedetă. Cam tot ce i-a aparținut sau amintește de el/ea stă expus prin muzee și se vinde la prețuri bune spre colosale, cînd apare pe piață. Pentru că în țara în care ocupantul locului 2 e primul luzăr există un cult al campionilor și fiecare John Doe visează să se apropie cît mai mult de faimă și de recunoașterea semenilor. Dacă n-a putut să ajungă în cartea de istorie, măcar să se laude în cercul de prieteni la bere că a atins celebritatea. La propriu, după ce-a cumpărat pixul de pe biroul lui JFK sau pălăria pe care a uitat-o Michael Jackson în camera de hotel.

Ken Goldin a făcut și face bani buni speculînd asta în consignația lui din New Jersey. Goldin Auctions vinde orice, oricui, pentru un comision de 20%. Preferabil, un orice cît mai scump, ca partea sa să fie cît mai mare. Orice-ul ăsta nici măcar nu-i al lui, e al celor care nu se descurcă să-l vîndă pe bani cît mai mulți: prăvălia, deschisă în 2012, a angajat o echipă de vînători de suveniruri foarte valoroase, unicate, istorice, de muzeu – ceea ce anglofonul numește, via latină, memorabilia –, obiecte de colecție care sînt mai întîi negociate la procentul comisionului cu proprietarul dispus să le vîndă și apoi scoase la licitație online eventualilor cumpărători. Nu înainte, însă, de niște operațiuni publicitare de manipulat piața, campanii media care să convingă lumea cu bani că valoarea lor va crește în timp, că sînt o investiție profitabilă. Practic, Goldin Auctions e un fel de eBay la o altă scară, cu lucruri mult mai scumpe, care a făcut saltul de la hobby la industrie. Și acum are și emisiune TV.

Regizat ca mai toate reality show-urile cu anticari, amaneturi și depozite scoase la licitație, King of Collectibles: The Goldin Touch vinde mai departe visul american de îmbogățire rapidă, după aceeași formulă. Deși pe ecran se jonglează cu chestii valoroase și sume cu multe zerouri, sub sclipiciul efectelor editării video se ascunde un show ieftin cu destule momente false, tensiune creată artificial și valoare de entertainment mică. Obiectele tranzacționate și girate de nume cunoscute ca boxerul Mike Tyson, fotbalistul Peyton Manning, baschetbalistul Kevin Malone fac parte, în principal, din lumea sportului (cum ar fi tricoul din 1951 al lui Jackie Robinson, un jucător de baseball de care doar americanii au auzit, pe care s-au cerut zece milioane de dolari), dar printre ele se mai rătăcesc și poșete Gucci, computere Apple I asamblate în garaj de Jobs și Wozniak sau casa în care s-a filmat The Godfather. Pe lîngă bogătașii care și-au permis să posede asemenea valori, se mai strecoară și cîte-un amărît, norocosul căutător de comori care a cîștigat la loteria cartonașelor, nimerind vreun exemplar rar, pe care, de exemplu, isteria Pokémon din anii ’90 l-a umflat la o cotă de șapte milioane de dolari (!). Mda, cine plătește o astfel de sumă pentru un simplu cartonaș colorat și-a pierdut, pe lîngă banii ăștia, și mințile.

În concluzie, telespectatorului i se creează iluzia c-ar fi martorul behind the scenes al unor afaceri unice, cînd, de fapt, tot ce vede e o imensă reclamă pentru compania de licitații în care acționari sînt și producătorii executivi ai serialului. King of Collectibles: The Goldin Touch e, în primul rînd, despre bani, despre cum comercializezi la maximum pasiunea unora pentru colecționat și interesul publicului pentru programe TV escapiste. Fiindcă, pentru Ken Auriul și cei ca el, cea mai valoroasă colecție este cea de conturi personale cît mai consistente în bancă.

King of Collectibles: The Goldin Touch, 2023-, reality show de creat bani, mulți bani, produs de o echipă de investitori în afacerea vînzării obiectelor de colecție, șase episoade de 27-41 de minute, difuzat de Netflix.

Citeşte mai multe despre:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Istorii corecte politic
Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
  • Apelul de seară

    10 septembrie 2024

    Bucătăriile se văd din cer mai bine decît oamenii de seamă, prinzi îngeru-n gamela ta cu zeamă, nedetectat de radarul de fier, întîi precum o pată de untură, apoi întregul […]

  • Paradisul dronelor

    9 septembrie 2024

    Turismul nostru prinde aripi. Ne vizitează tot mai multe drone. În week-end a venit un grup din Rusia și a petrecut de minune în Delta Dunării. După cum informează MApN, […]

  • Balada triștilor băcani

    3 septembrie 2024

    Printre dugheni, pe strada Zece mese, acum o sută şi ceva de ani, a fost zărit, cu orbitoare fese, îngerul trist al triştilor băcani. Era un semn al crizei monetare, […]

  • Coridorul Ciucă

    2 septembrie 2024

    E un proiect de infrastructură politică menit să unească două zone defavorizate ale României: PNL și Palatul Cotroceni. Nu s-a făcut licitație, a fost încredințare directă. Se zice că Iohannis […]

  • Galben impostor

    1 septembrie 2024

    Nimic nu pare mai ridicol, în ultima perioadă, decât marota dreptei unite, pe care fel și fel de trompete o flutură în public, provocându-și erecții și visând umed la fotoliul […]

Iubitori de arta