Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Craiova, capitala unei mari iubiri de bani publici

Zoom Craiova, capitala unei mari iubiri de bani publici

Oportunitatea de a deține timp de un an titlul de Capitală Europeană a Culturii a venit odată cu multe alte binefaceri ale integrării în UE. Fără prea mare tam-tam, primii care au profitat de șansă au fost autoritățile locale din Sibiu. Cumva ei au înțeles mai repede că ideea demersului nu e să ai cine știe câtă cultură prin oraș și te miri ce resurse și infrastructură. Ideea în sine e să nu ai nimic, să conștientizezi asta, să te căiești de lenea de a nu fi făcut nimic pentru cultură și să ai niște idei care să poată remedia problema. Și europenii dau bani. Mulți și suficienți ca să îți reconstruiești orașul. Aproape zece ani mai târziu, oportunitatea a revenit din nou, iar lupta pe fondurile comunitare e mai aprigă ca oricând. Pentru titlul care va fi deținut de un oraș românesc în 2021 au candidat 14 orașe cu proiecte care mai de care. Dar dintre toate s-au remarcat una dintre perdante și cheltuielile ei: Craiova.

Ca să ajungi Capitală Europeană a Culturii poți efectiv să nu ai nimic. Ba, de fapt, cu cât ești mai amărât, cu atât mai bine, pentru că acesta e scopul în sine: să se ia o urbe în care cultura e a zecea roată inexistentă de la o căruță fără roți și, după câțiva ani de investiții, urbea să fie un leagăn al culturii.

Craiova a încercat și ea, doar că strategia dă cu virgulă acum, la spartul târgului, când sigur că proiectul oamenilor Olguței nu a ajuns în faza finală, fiind masiv bălăcărit de juriu. Dincolo însă de rușine, ies în evidență niște cheltuieli ale asociației care a manageriat candidatura. De exemplu, aproape 400.000 de euro a dat municipalitatea doar pentru consultanță de la diferiți experți. O treabă nu prea bună, dacă ne gândim că juriul a catalogat proiectul Craiovei drept „lipsit de viziune și structură”. În mod cert însă, realizatorii dosarului nu au crezut același lucru. Dacă ar fi crezut, ar fi acum greu de explicat cei peste 250.000 de euro pompați în promovarea conceptului în ziare și televiziuni locale. Nici online-ul nu a rămas neatins de mâna generoasă a municipalității, care a plătit aproximativ 75.000 de lei (adică aproape 17.000 de euro) pentru site-ul proiectului. Păcat doar că banii nu aduc și cultură…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

bt
romania100

Editoriale
romania100