Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Despre ce vorbim?

Taximetriștii sunt pesediști, la asta se rezumă scandalul Uber.

La fel ca pesediștii, ei nu au respect pentru reguli. Sunt mitocani, fac prețuri, conduc mașini mizerabile, la fel cum Liviu Dragnea conducea un județ înapoiat.

Cei care susțin Uber – în forma de acum – își contrazic toate celelalte credințe afișate public. Iar asta doar pentru că PSD și doar pentru că Dragnea.

1) Vrem o piață liberă. Nu există piață liberă fără condiții egale de competiție. Mă rog, nu că asta s-ar fi întâmplat vreodată în istorie, dar aici avem un caz flagrant: despre ce competiție putem vorbi între unii care au nevoie de atestate și plătesc asigurări peste asigurări, plus dispecerat, și unii care plătesc un impozit pe profit?

2) Vrem competență. Dacă se poate face taximetrie fără atestat de transport public, fără control psihologic, fără multe altele, ce sens mai au licențele de taximetrie date de Primărie? Dar de ce nu extindem ideea Uber? Să facem asta și pentru autobuze. Să facem pentru trenuri, pentru orice. Să fie libertate, pentru ce atâtea reguli? Oare medicii ăia care profesau fără atestate nu sunt un fel de Uber?

3) Vrem ca legile și regulile să fie respectate. Eh, taximetria merge prost tocmai pentru că legile și regulile sunt nerespectate. Dar, în loc să cerem instituții puternice, care să-și îndeplinească funcțiile, noi alegem o variantă stupid dereglementată. Nimic mai relevant în comparația care se face între șoferi decât chestia cu “civilizații” de la Uber. Sunt în proporție de 60-70% “necivilizații” de la taxi. Iar patronii necivilizați de la taxi sunt și cei care “bagă” mașini cu zecile la Uber.

Scandalul taxi-Uber arată cât se poate de limpede cum, în numele respectării legilor, propunem dizolvarea lor sau călcarea lor în picioare. Așa cum este configurat acum, scandalul nu e o confruntare cu argumente, ci o oglindă electorală.

2 comentarii

  1. #1

    Uberul e car-sharing si atit, un mod de diminuare a costurilor de deplasare in situatia unui traseu comun petru doua sau mai multe persoane mai ales intre localitati.. Daca devine un fel de taximetrie ar trebui sa se supuna regulilor taximetriei.

    • #2

      Cum adică “dacă devine taximetrie”? Tu ai folosit vreodată Uber? E taximetrie, se face la greu în orașe (nu intre orașe) . Având în vedere viitorul eu as desființa legea taximetriei și aș face alta de la zero, altfel încât taximetriștii sa poată fi controlați in trafic și în rest sa nu aibă nevoie de nimic altceva decât orice alt șofer care are și alte persoane în mașină sau nu. În curând sunt șanse să avem și taximetre autonome, deci …

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.