Autostrada Constanța-Nădlac șerpuiește de secole prin imaginația celor care au votat, decenii la rînd, PSD, PDL, PNL sau orice altă formă de minciună publică. E un proiect ridicol, al cărui cost abia dacă egalează sumele furate de la stat de clientela epocii Năstase sau a epocii Boc. Acum, acest vis fără valoare de întrebuințare, lăbărțat pe un sfert de veac, arată ca un șarpe prost, tăiat de basculantă pe cînd traversa șoseaua.
Victor Ponta a zis că va face și va drege dacă nu va asfalta toate jignirile aduse poporului român de regimul Băsescu. Și, ca să dea forță greblei în care avea de gînd să calce, l-a pus pe Șova șef peste autostrăzi.
Șova s-a apucat cu energie de treabă și a reușit, după doar șase luni, să facă rost de ștampilă pentru Ministerul Marilor Proiecte. Apoi, știți ce a urmat. Dacă ar fi vorbit cu Luftwaffe să bombardeze infrastructura României, ar fi obținut pagube materiale mai mici decît făcînd ce a făcut. Dar așa, realizînd toți cei zero kilometri de autostradă pe care i-a avut tot timpul în cap, la un loc cu neuronii, i-a creat lui Victor Ponta ocazia de a-l scoate la rampă pe Ioan Rus, cel care a contribuit, din sînul PSD, la eșecul referendumului din 2012.
Ioan Rus n-a venit la Transporturi cu mîinile goale. A adus cu el toată suficiența păstrată în depozitele Clujului și, pe deasupra, niște slănină. Masterplan-ul pe care l-a lăsat posterității, ăla cu mii de drumuri expres, îl plasează, pe scala patologiei ardelenești, între gradațiile „prost solemn” și „bou festiv”.
Deasupra acestor două figuri zadarnice ale PSD s-au ridicat însă Victor Ponta și obsesia lui sinucigașă pentru segmentul Comarnic-Brașov. Cu excepția premierului, nimeni nu dorește o autostradă care să ocolească nevoile industriei exportatoare românești. Cu excepția miniștrilor de Transporturi și Finanțe, nimeni nu vrea să meargă la Brașov dacă autostrada spre Viena trece deja prin Orăștie, Sebeș și Sibiu. Cu excepția întregului guvern, nimeni nu vrea să plătească bani de la buget cînd există, pentru Pitești-Sibiu, fonduri europene nerambursabile. Ce mai încoace şi încolo, Comarnic-Brașov e un fel de Ribbentrop-Molotov al coridorului IV paneuropean. La opt miliarde și ceva pentru 53 de kilometri, am putea s-o asfaltăm și cu Giorgio Armani.
Așadar, în cei patru ani de guvernare Ponta e foarte probabil să nu vedem autostrăzi noi care să depășească în lungime cîteva stații de tramvai. Situația e egală cu cea din guvernările Boc, Tăriceanu sau Năstase, dacă luăm ca parametru intenția de a păcăli. Iar acestui furtișag ne-am obișnuit să-i spunem viziune.
Acum, vine președintele Iohannis și zice că vrea guvernul lui, format din oameni de la noul PNL. Ca să-și pună în operă gîndirea, programul economic pe care l-a vîndut în campanie și ca să înceapă săpăturile la lucrul bine făcut are nevoie, cică, de propria instalație politică.
Ceea ce nu pot să facă, adică, Ponta, Rus, Oprea și ceilalți, urmează să poată Predoiu, Anastase și Ialomițianu, ajutați de colegii lui Tudor Chiuariu și ai lui Relu Fenechiu.
Acesta e un cîntec vechi și obosit, iar Iohannis face rău că începe să-l fredoneze. Melodia este falsă, textul este mincinos. Un neamț serios care și-a început mandatul cu prudență și cumpătare ar trebui să știe, măcar el, că nu există decît o guvernare. Nu sînt două, nu sînt trei. Aceea este buna guvernare și o poate face oricine, cu condiția să vrea.
Buna guvernare nu are variante, ci are autostrada Pitești-Sibiu în planul de urgență. Are sănătatea, educația, agricultura, resursele naturale și energia în lista de priorități de dezvoltare strategică, are planuri de creștere pe douăzeci de ani și pacte politice care să le garanteze. Buna guvernare se ocupă de anticorupție, de modernizarea instituțională, de revizuirea legii electorale și a Constituției azi, nu mîine, nici poimîine. Buna guvernare se poate face și cu Ponta, și cu Predoiu, ba chiar și cu Boc, fiindcă doar un idiot nu înțelege ce înseamnă bună guvernare. Nu se poate face însă cu hoți.
Iar Iohannis trebuie să cadă adînc pe gînduri înainte să schimbe pungașii între ei.
Aferim, boierule.
Dupa sperante de mari proiecte in cre a incaput un GA^GA mic urmeaza alte minti luminate incurcate in MASTERPLANURI.Bravo lor experimentul continua.Mai avem multe de vazut
Bravo Dorule…
Din pacate bunul simt nici macar nu lustruieste jegul de pe institutii… cred ca avem nevoie de o anestezie generala, urmata de o resetare. Dupa care vorbim de logica bunului simt!
Oamenii care fac doar hartii sunt vesnici. Sefii lor trebuie sa-i puna sa faca hartiile potrivite.
Si aici suntem noi… po – pulimea.
Doar ca, din pacate, sunt atatea cauze pentru care sa luptam incat ne plictisim doar sa le enumeram.
Voi sunteti cainii democratiei… voi presa!
Va doresc canini buni la sfasiat, incisivi pe masura si, in genera, colti de argint ca ai mistretului din poezie.
Excelent articol ! La noi romanii…din lac in put….si invers….dupa alegeri….
Deci turistii de weekend,care merg cu mancarea n traista, au intaietate! Nu industria,nu bunastarea tarii! Domnilor, jos palaria! Pt un gratar la marginea drumului si o coborare cu sacul de plastic pe partia de la poiana,sunteti in stare sa va vindeti si sufletul! Infrastructura, daca se poate numi asa,e la pamant, si voua va arde de comarnic-brasov!
Ce dracu, Buşcurule, te-ai tâmpit ? N-ai pomenit numele lu Băsescu decât o dată. Să nu se mai întâmple.