Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Povestea site-ului cu fonduri de aur

Zoom Povestea site-ului cu fonduri de aur

Teatrul nu este o artă accesibilă tuturor muritorilor, iar protagoniștii ei, artiști fiind, sunt deseori judecați pe nedrept. O altă artă care se confruntă cu aceleași probleme este cea a sifonării banilor publici, acest meșteșug captivând în ultimii ani protipendada din birourile administrațiilor locale autohtone. Nu mult a durat deci până când cele două forme de artă s-au contopit, rezultând un instrument financiar deosebit de eficient care poate înghiți sume de ordinul zecilor de mii de euro destinate aparent unor investiții inofensive precum un website.

Teatrul „Ion Creangă” din București are, ca multe alte instituții de acest fel, numeroase nevoi invers proporționale cu fondurile produse. Deși veniturile proprii nu depășesc 10% din bugetul subvenționat de către stat, teatrul bucureștean și-a pus semnătura pe un contract cu o firmă IT care îi va livra un webiste al cărui preț depășește de aproape cinci ori bugetul estimat pentru 2014.

Conform site-ului Primăriei Municipiului București, Teatrul „Ion Creangă” nu a mai cumpărat nici măcar un top de hârtie din vara lui 2012. După doi ani de hibernare financiară și cel mai probabil economii la sânge, ceata de artiști din birourile instituției a inventat suma de 10.200 de euro pe care a plătit-o bucuroasă firmei Ammadeuss Vision pentru „servicii de proiectare site-uri web, inclusiv creație artistică, design specializat, concepție structură site și interfață web, servicii de actualizare și întreținere site, funcție de necesități și personalizată pentru a se identifica cu imaginea teatrului”.

Imaginea teatrului, al cărui buget pe 2014 abia ajunge la un sfert din această sumă (2.300 de euro), este lăsată deci pe mâna unei firme care, în al ei portofoliu, pentru moment, nu se poate mândri cu crearea propriului portal online, firma urmând să încaseze cei 10.000 de euro deși deține o simplă pagină cu un număr de telefon și dovada incontestabilă a popularității ei pe piață: 112 like-uri pe Facebook. Dar arta necesită sacrificii a căror însemnătate noi, cârtitorii ignoranți, nu suntem capabili să o pricepem. Bine că măcar știm să o plătim cum se cuvine.

Citeşte mai multe despre:

2 comentarii

  1. #1

    Mizilic.

  2. #2

    Tareee! Da´ asa-i la teatru…nu ?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

romania100

Editoriale
  • Nimerick al șaișpelea

    26 martie 2019

    Trecu juma’ de veac și poate-un pic. Erai ca un borcan cu loz în plic și-am încercat să îți extrag spre seară ciorapii fumurii de domnișoară cînd mi-ai șoptit cu […]

  • PNL dă testul de intelligence

    26 martie 2019

    PNL și-a chemat tinerii la Sinaia sub protecția Sfîntului Ionescu Quintus, un fost slujitor al Securității, ale cărui turnătorii l-au îngrozit și pe Diavol. Cei ce-și zic urmașii Brătienilor au […]

  • Ce folos că nu-i vreo frumusețe, dacă nici prea smartă nu-i?

    26 martie 2019

    Viorica Dăncilă, scăpată din lesa scurtă de la București, e precum buzduganul trimis de Zmeul Zmeilor să bată de trei ori în ușă, pentru a anunța că urmează ceva. Dar […]

  • O dramă liberală cu un naționalist de operetă

    19 martie 2019

    Ca un proxenet grijuliu care încearcă să-și mărite protejata obosită căzînd la învoială cu clientul, domnul Ludovic Orban i-a luat pentru a doua oară Partidului Liberal rochie de mireasă de […]

  • Marketing și duplicitate

    19 martie 2019

    Frumoasele mașini germane slujesc lăcomia unor grupuri de afaceri cu înclinații penale. Grupul Volkswagen, de pildă, “a minţit în mod repetat şi a înşelat investitorii, consumatorii şi autorităţile de reglementare, […]

romania100