Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Tarabele pieței online din Cluj, pline de fonduri europene stătute

Zoom Tarabele pieței online din Cluj, pline de fonduri europene stătute

Dacă e primăvară, vorbim evident despre agricultură. Acum spunem obsesiv cum o facem prost și cu practici moștenite din Evul Mediu, la vară vorbim despre cum seceta a ucis tot ce fusese plantat oricum prost, iar la toamnă aflăm că se scumpește pâinea, iar țăranii din Dăbuleni vând kilogramul de pepene cu 30 de bani și la final de lună aruncă la groapa de gunoi sute de tone de produse. Ca să nu mai vorbim însă despre așa ceva, vorbim în schimb despre orașe inteligente și agricultură high-tech. E o strategie bună. Cam ca și cum ai pretinde că muzica lui Vivaldi e înălțătoare pentru spirit și inimă, în timp ce te afli în faţa unui WC public unde nu îți permiți să plătești 50 de bani ca să intri.

Cândva, prin 2014, se discuta la Cluj-Napoca despre un proiect de oraș inteligent. Cum toată lumea bate toba pe faptul că orașul condus 12 ani de Gheorghe Funar este un veritabil Silicon Valley, evident că e loc și de inteligență sub Feleac. Așa a luat naștere proiectul „Brained City – dezvoltarea inovativă prin informatizare a ecosistemului Urban Cluj-Napoca”, o inițiativă a cluster-ului Cluj IT, ideea de „cluster” fiind o formă mai pretențioasă de asociere care să nu se numească cooperativă. 7,2 milioane de lei au fost accesați pentru, în principiu, dezvoltarea de soluții care să transforme traficul, parcările, insituțiile și, în general, tot orașul într-un smart city.

Sigur că s-a vrut și o mișcare pe partea de agricultură. Așa că a luat naștere targulagro.ro, un site care ar fi trebuit să ajute producătorii mici și mijlocii din zonă să se „întâlnească” online cu oferta, iar cumpărătorul să nu mai meargă neapărat la piață, ci să primească acasă cartofii, sfecla și ce mai vrea pentru ciorbă. Zis și făcut. Europenii au pus 160.000 de euro, Optima Group (fondatoare a cluster-ului Cluj IT) a pus și ea 40% și a apărut site-ul. Ce au uitat până acum inițiatorii proiectului? Să și spună cuiva de acest site, care ar trebui să aibă cândva peste 1,2 milioane de comenzi pe an. În prezent, la jumătate de an de la lansare, au existat puțin peste 300 de comenzi, iar pentru că nu sunt bani de promovare, ideea așteaptă. Așteaptă probabil și atenția micilor țărani, încă ocupați nevoie-mare să afle cum se folosește pompa de apă cu acționare manuală. Apoi vor trece și ei la comerțul online, mai mult ca sigur.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

bt
romania100

Editoriale
romania100