Home / Automobile tîlhăria / Volkswagen, dă-le centimetrii înapoi!

Volkswagen, dă-le centimetrii înapoi!

Zoom

Un bărbat care se așează la masa prietenilor lui și-și trântește ostentativ cheile de la mașină între pahar și furculiță nu o face pentru că n-ar avea buzunare, ci pentru că vrea, în felul lui, să-și marcheze teritoriul, dar regulile sociale încă acceptate îl împiedică să se descheie la șliț și să se pișe de jur împrejur. E ca un trișor la cărți care nu mai așteaptă ca ceilalți să liciteze, pentru că el are deja 6 ași iar ceilalți au maxim caré de 2, servit tot de el.  Inevitabil, discuția va porni sau va ajunge cândva la mașini, iar el și-a arătat atuurile de la bun început. Orice ai zice, cu un Renault sau cu o Kia nu poți bate mașina germană. Punct. Dacă încerci, totuși, să argumentezi, te-ai ars. Mașina germană nici măcar nu se combate. Practic, de când Odoacru a pus prima roată pe străzile Romei, nu există wagen mai bengos decât cel german.

De aproape două decenii, nimeni nu mai vinde mașini. Toți marii producători auto vând imagine, emoție și certitudinea că vei sta prin service din ce în ce mai des. Mașinile fiabile sunt nerentabile. Marii producători nu mai trăiesc, realmente, din vânzări, ci din service-ul post-vânzare. Chiar înainte de recenta criză mondială, Ford pierdea 100 de dolari la fiecare mașină vândută. Norocul lor că-și scoteau pârleala cu service-urile monomarcă, fără a căror frecventare mașina își pierdea garanția. Însăși ideea de garanție de 5 sau 7 ani pentru o mașină nu este decât un cârlig de marketing, menit a te ține legat de service-ul companiei producătoare. Căci, altfel, lista subansamblelor neacoperite de garanție este mai lungă decât o tăcere lungă de-a lui Iohannis.

Se vinde imagine, așadar, pentru că e mai rentabil așa. Doar aproximativ 30-40% din prețul unei mașini este dat de costul de producție, uneori chiar și mai puțin. Restul, până la zecile de mii de euro pe care-i cheltuie unii, vine din marketing, publicitate și șpăgile date în anumite țări decidenților care cumpără flote pentru instituții de stat. Imaginea este, la o mașină de secol XXI, mult mai importantă decât motorul. Nu contează, de exemplu, că o mașină nemțească are rezultate proaste la testele de siguranță EURO NCAP. Oamenii continuă să-și cumpere mașini nemțești pentru că sunt sigure. Sunt ca niște tancuri. Se moare ușor și-n tanc, e drept, dar nu mai contează. Cum nu contează nici că Volkswagen, de exemplu, a dispărut de ani de zile de pe lista mașinilor fiabile din Germania, fiind întrecută grav de japoneze, coreene și chiar de mașinile franțuzești. Există chiar o glumă care circulă prin lumea salesmanilor auto: “Dacă l-ai făcut pe unul să cumpere un Volkswagen convingându-l că e o mașină fiabilă, atunci ăluia poți să-i vinzi absolut orice!”.

Ei bine, scandalul falsificării emisiilor de noxe tocmai în imagine lovește. Nu interesează pe nimeni, cu adevărat, soarta stratului de ozon sau cea a calotei glaciare. Dar imaginea de pricepuți în ale automobilismului a milioane de cumpărători are grav de suferit. Băieții care s-au fălit cu alegerea lor băgându-ți sub ochi cheile cu sigla VW sau Audi și-au închis telefoanele, ca să nu fie agasați de ăia pe care i-au luat peste picior pentru imbecilitatea fără margini de-și lua orice altceva decât mașină germană. Următoarea bere cu băieții va fi peste 5 ani, când își vor termina leasingul la Polo și-și vor putea cumpăra ceva cinstit de la Tata Motors.

Șmecherul din Wolfsburg care a hotărât să păcălească autoritățile din atâtea țări cu un soft amărât a dat o grea lovitură celei mai profitabile industrii de prostit bărbații. Încă una ca asta și industria orgasmului mimat va trece pe primul loc.

 

Exclusiv online

(964 articole)

www.catavencii.ro

Comentarii Facebook

  1. draga Hillerine, nu-ti fa d-ta griji din cauza nemtilor. O scot ei la capat, le-a fost cu muuult mai rau inainte sa fie bine :)) . Stii mata vorba ceea: cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia.
    Numai la voi in romania VW= Deutschland.
    In rest citesc articolele d-tale cu f. mare placere
    ein Hoch drauf!!

  2. @flo: zise cu ciuda un posesor de passat euro 8

  3. Un ciudat caz de frauda colectiva,

    Daca romanii ar dori sa fie destepti si un pic mai putin indolenti in blocajul tiparului pe care-l numesc viata, ar realiza ca in momentul mondial WV exista o oportunitate de a desfiinta definitiv taxe de mediu, in fapt niste biruri elevate pe aerul planetei (patriei in cazul local).
    Va sa zica nemtii fura mai ceva decat românii. Foarte bine, poate tace dracului si duduia Esca cea care nu ezita sa apara la televizor cu sloganul „iar ne-am facut de ras datorita unui parlit care umbla hai hui pe afara”, slogan pe cat de cretin si insultator, pe atat de prieten cu ideea de distrugere, subminare a unui sentiment national firesc (cred ca din cauza unor astfel de manevre, romanii sunt incolonati precum ciocanele din The Wall „spre EURO”…
    Ce este cu taxa de mediu? RAR Romania a admis oficial ca ei habar nu au cum sa contoleze adevarul marturisit de dispozitivele electronice germane. Pot presupune ca este la fel si in cazul multor altor marci, caci dl. BOSCH vinde cam peste tot pe planeta, la fel ca si dl. PORSCHE. Asta inseamna ca Statul Roman aplica taxele de noxe pe buna credinta.

    Cazul recent de dovedire al fraudei sadea nemtesti (lucru bine facut daca ma gandesc la presedintele nostru anonim) creeaza o puternica discriminare intre cetatenii vamuiti la achizitionarea unui auto cel putin in perioada cand WV a vandut opera falsificatoare. Odata pentru ca WV a trecut de „filtrul” fiscal romanesc declarand performante false intru-puritate unde, neputand sa-i verifice nici macar dupa ce acuzatia a devenit realitate planetara, Statul Roman a devenit complice prin imprudenta la frauda germana, scutind in defavoarea sa, chiar, de taxe mai mari anumite auto. A doua oara pentru ca daca lucrurile stau asa din punct de vedere legal, atunci cetatenii care au platit taxa auto mai mare pentru acelasi nivel de poluare cu WV sunt indreptatiti sa ceara banul inapoi. Ca nu poti sa-l ierti de taxa pe cetateanul pagubit de neamt, in timp ce pe celalalt il taxezi, tu habar neavand care sunt adevaratele emisii de noxe de la alte motoare decat ale masinilor produse mai devreme de 2000. (AVOCATII HIENA, SE AUDE LA VOI?). As remarca amuzat ca Statul Roman nici macar nu are habar ce taxeaza, dar o face in veselie, pentru ca din dorinta de a-si „zdrobi” vecinul cu „achievment-ul” sau mecanico-social, romanul plateste orice ca sa fie inmatriculat.

    Intre noi fie vorba, nu stiu cum sta chestia asta cu noxele reduse la auto, pentru ca si in spatele unui Maybach la fel pute dimineata cand o porneste…
    De ce pot fi desfiintate taxele de poluare auto? Pentru ca bazat pe furtul WV nu stie nici un stat de pe planeta cat anume polueaza in fapt autoturismele vandute atat de frumos vopsite in vopsea metalizata (ca asa le place fetelor).

    LA FINAL, am sa amintesc ca marea dezvoltare a minciunii masinii germane WV a inceput tot asa, cu un furt, mai exact furtul de catre dl. PORSCHE al proiectului SKODA pentru modelul beattle – SURSA reportaj TV History si Discovery)
    P.S. Grea lovitura data snobismului local cu privire la masina german, si eu mirandu-ma ca multi cu WV merg la fel de des in service cu probleme ca un posesor de Logan.
    P.S.2. Oare in cazul medicamentelor o fi aceeasi situatie?

  4. Am un Passat din 2007 1.9 tdi ,110000 km si azi am cumparat baterie noua .Pornea fara probleme dar am masurat-o si era la 70% si ma gandeam ca o sa ma lase .[Apropo cu ea am inlocuit o Caranda pe Logan 1,6 ce are 3 ani si era la 44%].Inainte de baterie a mai picat butonul d e la frana de mana si butonul de la scaunul elecrtic .Altceva nimic.Mam plictisit de ea ca are 8 ani dar nu am motiv sa o vand.

  5. La mine in garaj stau un Logan MCV 1,5 i diesel si un Golf5 de 1,9 diesel a nevestei mele,Amandoua fabricatie 2008.E pur si simplu rusinos ce cheltuieli a necesitat Golful fata de Logan.Poate cel mai relevant ”studiu” este daca va uitati pe orice site de vanzari auto sa vedeti cate Loganuri sunt de vanzare si cate WV-uri.
    Dar snobismul cu cheltuiala se tine!!!!!

  6. DIno si eu m-am plictisit de cei care lauda vw.

  7. Producatorii germani au cazut in cursa pentru mentinerea pietei la concurenta cu brandurile japoneze. Japonezii au stiut inca de la inceputul anilor 70 ai secolului trecut cum sa cucereasca piata americana unde imensele limuzine americane dominau.
    Argumentul japonezilor a fost imbatabil; pretul scazut dar fiabilitatea dublata de o foarte ieftina mentenanta in service-urile producatorilor au pus pe jar productia de automobile americana. Taxele vamale discriminatorii au determinat construirea de fabrici japoneze in USA iar astazi strazile americane sunt impanzite de masini japoneze de toate calibrele. Acelasi lucru se vede si in toata lumea mai putin in micuta Europa unde piata fiind mica , producatorii multi, optiunile sunt irelevante.
    Germanii, in suficienta lor mentin si astazi preturi foarte ridicate la cam toate produsele lor industriale , preturi bazate in parte pe renumele de ” lucru german”.
    In lume, marii producatori de echipamente industriale sunt USA, Japonia, Korea, Germania, UK si Franta.
    Dar Korea si Japonia, numai ele, au inceput sa monopolizeze multe sectoare industriale in intreaga Asie facand greu mentinerea producatorilor europeni.in aceste piete.
    Asa ca nu trebuie subestimata capacitatea acestor doua natiuni de a dezvolta capacitati si produse bazate pe resursele umane proprii . Diferenta de cultura intre aceste doua natiuni si Germania numai, este imensa.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.