Atunci cînd nu împarte subvenții europene, APIA evaluează impactul legumelor și fructelor în școli, ba chiar se ocupă, ai zice, de promovarea obiceiurilor alimentare sănătoase. La finele lui ianuarie, APIA a cumpărat niște servicii de sondaje de opinie și studii de piață, ca să afle cum a mers programul pentru școli în perioada 2017-2022, ca să știm clar cîte fructe și legume, lapte sau produse lactate s-au consumat în școli, prin programele statului, dar și să-i educăm pe elevi cu privire la alimentația sănătoasă, asta după ce vom fi aflat cît de mult și-au schimbat comportamentul după toate programele alea cu lapte, fructe și cornuri.
Acum, de ce-i APIA responsabilă de așa ceva e mai puțin important, căci contează mai mult ca banii ăștia ce vor fi dați pe studiu să ne arate niște date exacte, clare, ca să știm cîte mere culegem, cîte legume recoltăm și, desigur, cît lapte mulgem.
În urma unui atent proces de licitație, pe data de 31 ianuarie a fost semnat un contract în valoare de 888.000 de lei plus TVA, pentru acest sondaj/studiu de piață, ce ar urma să fie terminat în trei luni. Banii urmează să ajungă în conturile CC SAS SRL și Encore Research SRL, ambele din Cluj-Napoca. Prima dintre ele, altfel obișnuită a contractelor cu statul, este deținută de un domn, Septimiu Alexandru Suciu, fost asociat în cunoscuta Metro Media Transilvania și cunoscut în media ca un apropiat al „grupului de la Cluj“, condus de Dîncu. Cea de a doua firmă este una care, cu un singur angajat, reușește să facă, spre exemplu în 2021, un profit net de 550.000 de lei la o cifră de afaceri de 640.000. De unde putem deduce că studiul ăsta va avea niște rezultate extrem de bune, normal.
1 comentariu