Dacă tot s-a anunțat electoral de la Guvern că, gata, iar tăiem din cheltuielile inutile de la buget, iar facem economie și reducem deficitul cum nu l-am mai redus vreodată, băieții de la Administrația Națională a Porturilor Maritime s-au conformat și, începînd de luni, desigur, vor face doar astfel de cheltuieli, esențiale.
Cum, însă, 20 septembrie n-a fost o zi de luni, băieții au avut suficient timp să cumpere niște materiale promoționale personalizate, în valoare de 282.580 de lei plus TVA. Că, au zis ei, pe un ton justificator, obiectele astea sînt absolut necesare pentru a promova activitatea companiei atunci cînd merg la diverse conferințe și întruniri, în țară sau străinătate. Vorba aia, nu te duci la o conferință internațională fără să lași pe masă niște pliante cu marile realizări portuare, cu dotările ultraperformante și securitatea atît de avansată că traficanții și-au scos Constanța de pe GPS. Totul a mers brici, procedură simplificată, astfel că Hope Promo SRL va încasa bănuții.
Ce nu vom afla, de exemplu, din materialele astea de promovare este cum a dat Administrația alți 365.000 de lei pe niște servicii de consultanță, alea de zicea premierul că e gata cu ele, ca să poată întocmi o documentație pentru un proiect prin care vor să cumpere o stație de încărcare baterii. Pe de altă parte, la finele lui august au trebuit să anuleze o licitație în urma căreia voiau să cumpere niște asigurări de răspundere profesională pentru directorul general, directorul financiar și membrii CA. Nu mare lucru, doar niște polițe de 700.000 de euro pentru fiecare membru CA și cîte 2.000.000 de euro pentru fiecare dintre directori. Nu-i însă problemă, că vor reface licitația, doar aici e vorba de cheltuieli esențiale.