Dan Șova e legat de patru cămile, două înhămate pe direcția Pitești-Sibiu-Nădlac și alte două pe București-Brașov-Borș. Zece milioane de români, care așteaptă asfaltarea coridoarelor europene de 23 de ani, vor să afle dacă schema turcilor cu Ioan Vodă cel Cumplit îi folosește istoriei la ceva.
Așa ar trebui să înceapă mișcarea de recuperare a Guvernului Ponta, după insultătoarea și iresponsabila abordare a hărții cu autostrăzi. Cine l-a mințit pe premier, cine a înlocuit traseele, cine i-a raportat costuri umflate și termene false sau cine l-a lăsat să iasă la televizor și să spună patru prețuri diferite ale aceluiași tronson ar trebui să atîrne de streașina Palatului Victoria, spînzurat de picioare și cu ochii în fum de ardei.
Cît de proastă să fii tu, coaliție de guvernare, încît să ignori o dorință veche și arzătoare a unui popor obsedat de stagnare? Din tot planul mioritic de viitor, autostrada e singura năzuință rămasă. Ani la rînd, românii au sperat că vor apuca să călătorească pe asfalt pînă la granița cu Ungaria, fără să se izbească de căruțe, fără să aștepte după TIR-uri și fără să fie călcați de tren. Ei bine, după cum prezice Dan Șova, unii dintre ei vor fi morți și îngropați pînă atunci. Planul de autostrăzi nu numai că s-a mutat mai spre est, dar s-a mutat și mai spre sfîrșitul de veac. Autostrada Pitești-Sibiu, aorta transcarpatică devenită obiect de idolatrie, așteptată ca Ziua Învierii și plătibilă 95% din fonduri europene nerambursabile, nu se mai face. De ce? Fiindcă nu avem cele șase sau patru sau trei miliarde de euro – cît zice Șova că ne costă, în funcție de ora la care îl întrebi. În realitate, calculată pe noile standarde ale CNADNR, autostrada Pitești – Curtea de Argeș – Sibiu n-ar depăși 1,8 miliarde. Însă ea nu trece nici pe la Iași, nici pe la Bacău, nici prin Alexandria și nici prin Focșani. În plus, din alea 1,8 miliarde, 1,6 ar fi bani europeni, din care nici mîna cu zece degete a lui Marian Oprișan nu poate fura.
Prin urmare, bani sînt, dar să ne imaginăm că n-ar fi. România are o datorie totală de 99 de miliarde de euro, iar noi simțim povara acestei sume prin lipsa zilnică de viitor. Dacă Guvernul ar mai împrumuta mîine cinci miliarde, așa încît, adăugînd restul de trei, să termine toate autostrăzile în următorii doi ani, nu cred că s-ar plînge cineva. Să plătești șapte cenți în plus la benzină doar pentru a-i permite lui Costeluș Cășuneanu să facă liniuțe cu Veyronu' pe autostrada din Bacău, în anul 2040, e revoltător. Dar dacă plătești zece cenți în plus pentru a vedea, în 2016, marfa românească și investițiile europene circulînd pe autostrada Viena-Constanța, poate merită deranjul. Mai ales că, în zbaterea dialectică a deficitului, fără să băgăm de seamă, Guvernul va împrumuta, pe șest, triplul sumei în cauză pentru cine știe ce prostii.
Dan Șova e născut în Evul Mediu și a ajuns ministru numai fiindcă bătrînii partidului nu l-au aruncat de pe munte cînd era mic. Pentru cineva care crede că traversarea Carpaților durează de regulă o săptămînă, obrăznicia și prostia pot fi avantaje. În fond, pînă la Ponta, nimeni n-a mai avut un bufon atît de antipatic. Închipuiți-vă acum că Dan Șova chiar își dorește autostrăzi. Vă cer un lucru greu, știu, dar imaginația poate doborî orice obstacol.
Hopa! A inceput sa citeasca ‘opozitia unita intru dreapta sfanta’ Catavencii!