Reforma instituțiilor e în toi și măsurile sînt atît de dure și de complexe că depășesc orice așteptare. Spre exemplu, Camera Deputaților, unde Ciprian Șerban încă-i numără pe angajați, ca să vadă pe cine și mai ales dacă poate da afară, a ajuns deja cu reforma la un așa nivel că instituția își repară mașinile. Adică, unde te-ai fi așteptat să le folosească o dată, de două ori, și-apoi să cumpere altele noi, am ajuns să avem mașini duse la tinichigerie și atelier, spre a fi reparate. Sigur, dacă tot nu mai cumpără altele noi, însă, au decis să le repare mai temeinic. Adică să le repare ceva mai scump. Asta și pentru că toate s-au scumpit, contextul global, Trump, Ucraina, prețul grîului, al gazelor, chestiile astea.
Mai exact, băieții avuseseră o listă cu chestii de reparat, căci fiecare tip de mașină trebuie reparată la reprezentanța ei. Astfel, au fost semnate vreo trei contracte, care să acopere toate cele patru loturi, că aici vorbim doar de mașinile nemțești Mercedes, VW, Audi și BMW. Restul, Daciile și ce-or mai avea pe la Cameră, fac parte din altă treabă. Care va fi și aia, evident, reformată. Cert este că, în primă fază, cele trei contracte aveau niște valori oarecum bătute în cuie, respectiv 376.000, 92.000 și 453.000 de lei. Acum, însă, cînd contractele sînt ca și încheiate, două dintre ele au trecut printr-un proces de reformă. Așa se face că, pe 22 ianuarie, contractul de 376.000 a ajuns să fie crescut la 565.000 de lei, în timp ce, pe 27 ianuarie, un contract de 92.000 inițial a fost crescut la 138.000. Ultimul va crește și el, probabil, că doar n-o să rămînă tocmai cel cu Țiriac Auto bătut în cuie, la valoarea inițială. Și, uite așa, reforma începe să prindă contur și la Camera Deputaților, unde îngrijirea mașinilor va fi ceva mai scumpă. Fiind însă vorba de mașinile nemțești de care ziceam, merită.