În prag de iarnă, conducerea Consiliului Județean Galați a decis să mai bage o dată mîna în pușculița cu bani publici și să suplimenteze cu ceva mai bine de un milion de lei cheltuielile destinate reparației drumurilor județene.
Totul s-a întîmplat pe data de 7 octombrie, printr-un sumar proces de negociere directă, fără anunț de participare. Pe motiv că, normal, lucrările nu puteau fi efectuate decît de SC Lemacons SRL, din motive tehnice. Că doar tot ei luaseră și celelalte milioane, tot pentru repararea drumurilor. Acest contract, fiind unul oarecum suplimentar, se ridică la doar 1.045.760 de lei plus TVA.
Acum, trecînd peste această mică afacere cu iz de bonus înainte de anul electoral, să vă povestim și cum s-a ajuns aici. Păi, în primul rînd, Consiliul Județean Galați are un contract de expertize și proiectări cu SC Euro Proiect SRL, firmă căreia i se datorează și această mică suplimentare cu un milion a banilor dați pentru repararea drumurilor. Căci ei sînt cei care au întocmit rapoartele de specialitate din care reieșea că mai e nevoie de aceste lucrări. Euro Proiect SRL e o firmă cu lipici la banul public și, în trecut, i-a fost asociată lui Nini Săpunaru, prin cumnatul Dorinel Modreanu, care o administra. Și care, de altfel, în urmă cu vreo doi ani, era pus sub urmărire penală de către DNA Iași, într-un dosar ce viza “infracțiuni de fals intelectual, complicitate la tentativă de folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, care are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunităților Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor și complicitate la tentativă de înșelăciune”. De altfel, în dosarul respectiv mai erau implicați, pe lîngă cumnatul lui Săpunaru și firma lui, alte nouă persoane fizice și juridice.
Mai apoi, beneficiarul contractului cu Consiliul Județean Galați, SC Lemacons SRL, este la rîndul ei o societate cu lipici la banul public. Conform datelor de la Registrul Comerțului, ea este deținută în proporție de 100% de către Alin Constantinescu, un tînăr în vîrstă de 32 de ani, care o și administrează.
Înființată în 2009, firma tînărului afacerist a reușit să progreseze, numai în ultimii ani, de la o cifră de afaceri de nici două milioane de lei în 2012 – cu 16 angajați – la peste 50 de milioane anul trecut, cînd avea 143 de angajați și a realizat un profit de peste 11 milioane de lei. Acest teribil progres se datorează, evident, pe lîngă geniul managerial al tînărului Alin Constantinescu, și faptului că acesta este, conform presei din Galați, nepotul lui Corneliu Istrate, baronul asfaltului din Galați și patron al celebrei SC Vega 93. De altfel, începuturile lui Alin Constantinescu într-ale scuturării copacului cu bani publici s-au făcut alături de unchiul Istrate și de Vega 93, cu care a fost asociat în mai multe contracte bănoase. Nu mai departe de primăvara acestui an, cele două societăți, împreună cu o altă companie, tot din Galați, Arcada pe numele ei, s-au lipit la un contract de peste 40 de milioane de euroi, pentru construcția unei bucăți din autostrada Brașov – Tîrgu Mureș – Cluj – Oradea.
Cum însă, anul trecut, Vega 93, firma cea mare a unchiului Istrate, avea niște probleme cu insolvența, lucrările astea mai mici, de milioane de lei și nu de euroi, au rămas să fie realizate de Lemacons singură. Și, după cîte se pare, firma nepotului pășește bine și apăsat pe drumul deja pavat de unchi. Mă rog, deszăpezirile le fac, cel puțin la Galați, tot împreună. Iar ce rămîne în urma deszăpezirilor va repara, de una singură, firma nepotului.
Ala este doar pus acolo de forma ca o marioneta in fata, firma este administrata de Istrate.