Poate că nu știați sau poate că știați, dar chiar nu contează, însă linia ferată dintre Gara de Nord și aeroport se va moderniza. Mă rog, ea e făcută deja, există, se circulă pe ea, însă va veni și vremea în care va deveni fezabilă. Adică vremea în care vom avea niște hîrtii care să spună că-i fezabilă. Niște hîrtii care au costat 2,5 milioane de lei plus TVA, că doar e treabă serioasă, se studiază mai ceva ca la un doctorat sau la o carte imaginară.
Ca să înțelegem cum stă treaba, contractul ăsta a fost semnat încă de prin, hăt, 2018. A urmat apoi un act adițional, în 2019, prin care s-a prelungit durata cu șase luni. Apoi a mai fost semnat un act adițional, în decembrie 2019, prin care s-a mai prelungit cu trei luni. Un al treilea act adițional, din martie 2020, desigur, a mai prelungit durata contractului cu alte două luni, apoi al patrulea contract adițional a mai prelungit durata de execuție a minunatului studiu de fezabilitate cu încă șase luni, și tot așa. Recent a mai fost semnat încă un astfel de act adițional, al 13-lea sau al 14-lea, chestie care a dus durata acestui SF undeva la 65 de luni. Termen care, desigur, ar putea să se prelungească și el, căci aici e șmecheria. Contractul, semnat cu băieții deștepți de la Baicons Impex, se vrea pe fonduri europene. Adică e un contract între CFR Călători și Baicons ăștia, prin care li s-a spus că vor primi și vor face, dar cînd vin niște proiecte. Care cine știe cînd vin. Dar și cînd vin, măcar știm la cine merg banii…