Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

CJ Bihor Strabagă mîna adînc în buget

Zoom CJ Bihor Strabagă mîna adînc în buget

În urmă cu vreo cinci ani, Consiliul Județean Bihor punea la bătaie vreo treizeci de milioane de euroi pentru construcții și reparații de drumuri județene. Cea mai mare parte a banilor au ajuns în conturile băieților de la Strabag, care urmau să realizeze un tronson de 42 de kilometri, între Beliu, Tinca și Leș. Asta după ce, înainte cu ceva vreme, Strabag aproape chema în instanță instituția publică, pentru ceva măsluiri de licitații. Treaba însă a fost rezolvată rapid, batista a fost pusă pe țambal, Strabag și-a retras contestațiile de la Curtea de Apel și, evident, a început să primească niscaiva contracte. Întîi unul mai mic, de vreo două milioane de euroi, pentru opt kilometri de drum, după care s-au lipit și la acest contract, în valoare de aproximativ 15 milioane de euroi. Oficial, lucrarea semnată de Radu Țîrle, la vremea aceea președinte al CJ Bihor, ar fi trebuit finalizată pînă în anul 2013. Desigur, lucrurile n-ar stat în practică fix ca în teorie, iar în 2013 singurul lucru care se termina era cariera politică a lui Radu Țîrle, deja doar consilier, acuzat de ANI de conflict de interese și retras prin demisie în neantul politichiei. Contractul cu Strabag avea însă se se întindă pînă în zilele noastre, căci deși Strabag e o firmă austriacă, Bihorul e totuși în Ardeal, iar în Ardeal lucrurile se mișcă ceva mai lent. Pe de altă parte, conducerea CJ Bihor are, din 2012, o altă coloratură politică, la șefia instituției fiind ales penelistul Cornel Popa. Or, la o nouă conducere se impun noi contracte, că doar n-o să plătească cei de acum combinațiile celor de dinainte. Prin urmare, la mai bine de doi ani distanță de termenul de finalizare a lucrărilor, Strabag mai încasează un contract în valoare de 3,37 milioane de lei, printr-o negociere fără anunț de participare. De ce? Păi, pentru că ei luaseră lucrările inițiale și, ce să vezi, e vorba de niște lucrări suplimentare. Adicătelea, și-au dat seama băieții din CJ Bihor că pe parcursul celor 42 de kilometri de drum există și niște poduri. Care, normal, trebuie reparate și ele. Iar cum la anul sînt alegeri, nu-i exclus ca experții din CJ Bihor să constate că pe cei 42 de kilometri există și niște treceri de cale ferată. Care, fix ca la Teleenciclopedia, vor fi tratate într-un alt episod, cu alt contract.

7 vizualizări

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
Iubitori de arta