Nu e ușor să atragi banii europeni. Spre norocul nostru, Adrian Câciu e precum un OB între picioarele bănoase ale Europei, tot absoarbe. Dacă am fi avut un plan cincinal, l-am fi depășit în primii trei ani, e clar. Toată absorbția asta necesită muncă multă și, mai ales, o gălăgie de deplasări în interes de serviciu. Că, vorba aia, dacă nu mai e loc la Bruxelles, te urci în avion și fugi în Statele Unite, atragi niște fonduri europene și de acolo.
În urmă cu un an, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a semnat un contract-cadru pentru servicii de transport aerian. În patru ani, e estimat instituția lui Câciu, se vor plimba de colo-colo, cu treabă, în valoare de peste 24 de milioane de lei. Adică ăsta era maximul, căci exista și un minim de vreo șase milioane. Că, deh, e cu sejur complet, nu doar biletul de avion. De-asta au și dat contractul, semnat la valoare maximă, unei cete de firme, din care fac parte atît companii aeriene, precum TAROM, cît și clasicele agenții de plimbat funcționarii, Olimpic Internațional Turism, Travel Time D&R, Round the World Travel, Micomis SRL, BBook Bed & Breakfast SRL, J’Info Tours sau Expert Multiservices Impex SRL. De anul trecut, de cînd au semnat acest frumos contract-cadru, au fost semnate și peste 70 de acte adiționale. Sigur, prețurile diferă, însă domnii de la minister au avut grijă să pună și aici niște limite decente. Cea mai ieftină comandă fermă e de 50 de euro plus TVA, un zbor la low-cost, cum se zice, în timp ce aia mai scumpă poate să fie și 11.000 de euro plus TVA. Că doar e vorba de absorbții serioase.
3.531 de vizualizări