► Pentru că și Constanța este un oraș european din secolul 21, chiar dacă este condus de un baron local cu apucături din Evul Mediu, Primăria a decis să construiască platforme pentru biciclete. Așa cum există în orice metropolă modernă ai cărei locuitori sînt preocupați de ecologie și alte asemenea chestii care la noi sînt cunoscute din cărți sau din poveștile altora.
Și pentru că investiția trebuia să poarte un nume, a fost botezată „Proiectul «Black Sea Bike – Diversification of the Tourism Services in Constanta – Balchik Cross Border Region by Bike – BSB»“. Vi se pare demn de reținut sau nu, precizăm că finanțarea vine de la Uniunea Europeană, prin programul de Cooperare Teritorială Transfrontalieră.
Parte din lucrările aferente acestui proiect, în valoare de 250.890 de lei, au fost încredințate, conform tradiției locului, unei firme casă a Regelui-Soare de Mamaia. Gecobis Building SRL este o firmă relativ nouă, dar al cărei patron, Gheorghe Trandafir, este un vechi client al bugetului local. Așa se face că, de la înființare și pînă în prezent, Gecobis a obținut mai bine de zece contracte de la Primăria Constanța, pentru diverse lucrări, care însumate se ridică la peste zece milioane de lei.
Despre domnu’ Trandafir se vorbește în zonă c-ar fi unul din sponsorii personali ai baronului Mazăre, dar și ai PSD. Cu ce sume și în ce conturi a făcut-o, îi lăsăm pe procurorii DNA să povestească, atunci cînd vor scoate pe piață viitoarele înregistrări ambientale și telefonice surprinse la malul mării.
► Periodic, Primăria din Arad, condusă de baronul PDL Ghiță Falcă, scoate la licitație lucrările de întreținere a marcajelor rutiere din oraș. Măsura este justificată de faptul că vopseaua folosită pentru a trasa semnele de circulație pe asfalt nu rezistă mai mult de un an.
Ca de obicei, la începutul acestui an, Primăria a scos la licitație contractul pentru întreținerea marcajelor rutiere, în valoare de un milion de lei cu tot cu TVA. Și cu toate că au fost opt firme interesate care au depus oferte, lucrarea a fost adjudecată, ca de obicei, de SC Fin Trans SRL. Este o firmă abonată de mulți ani la aceste lucrări, deși, la un moment dat, diverși angajați din Primărie spuneau că vopselurile folosite n-ar fi chiar de cea mai bună calitate.
Dar cum la bunele obiceiuri nu se poate renunța, Fin Trans SRL a obținut contractul și de această dată, mai ales că a oferit cel mai mic preț care, ciudat, este identic cu cel estimat de Primărie, respectiv un milion de lei.