Deși sîntem conștienți că am putea să vă plictisim tot povestindu-vă diverse chestii despre drumurile aflate în administrarea baronului Marian Oprișan, mai riscăm o dată. Căci merită. Așa că… Expert Forum a arătat că onor Consiliul Județean Vrancea a beneficiat, în guvernările Tăriceanu și Boc, de 185 de milioane de lei pentru reparația drumurilor, deși Marian Oprișan se pretindea opozant discriminat. Cînd i-au fost scoase pe nas grămezile de bani, baronul vrîncean a dat replica, lăudîndu-se că „Vrancea are una dintre cele mai bune rețele de drumuri județene și naționale din România“. După care le-a bătut obrazul cîrcotașilor care nu s-au declarat mîndri că el, cu cîrca personală, a adus în județ sume așa de mari.
Acum, dacă e s-o spunem pe aia dreaptă, atît oengiștii, cît și baronul au cam exagerat. Cea mai mare parte din cele 185 de milioane de lei au fost alocați nu datorită ochilor frumoși ai lui Oprișan, ci ai marilor, mijlociilor și mai micilor regi ai asfaltului, cu susținere în toate partidele, care au primit contracte pentru refacerea drumurilor distruse de inundațiile din vara lui 2005. Or, în povestea asta, Consiliul Județean Vrancea a fost doar o placă de transfer pe traseul banilor dedicați de guverne buzunarelor lui Umbrărescu, Cășuneanu, Nelu Iordache, Corneliu Istrate, prietenii lui Băsescu de la Golden Blitz etc. Pe de altă parte, și pe baron l-a cam luat grandomania pe dinainte cînd a afirmat că Vrancea are una dintre cele mai bune rețele rutiere din țară. Dacă e să analizăm, după datele oficiale furnizate chiar de el, dintr-un total de 731,428 km de drumuri județene, pînă acum au fost reabilitați și modernizați 134,25 km. Adăugăm la aceștia cei 17 km reparați din fonduri europene și cei 87,807 km aflați în curs de execuție și obținem, transformînd în procente, undeva în jur de 30%. Or, dacă în prezent, cînd doar 25-30% din drumuri sînt reparate, situația este dintre cele mai bune, cum mama naibii era pe vremea cînd era rău?
Publicat în Cațavencii, nr. 8(86), 2013