N-avem noi cine știe ce șosele, că de autostrăzi nici nu mai zic, dar dăm cu bani în ele mai ceva ca surdu-n clopot. Vorba aia, de late nu-s lungi, dar sînt frumoase foc. Mai ales acum, cînd CNAIR a decis să pompeze niște milioane în activități de ”estetică rutieră și scurgerea apelor”. Ceva mai bine de 30 de milioane urmează să fie cheltuiți pe astfel de activități de ”estetică” a drumurilor din zonele Alexandria, Ploiești, Tîrgoviște, Buzău, București Nord, București Sud, Pitești și Autostrada A2. Pentru fiecare dintre aceste zone, aferente cîte unei sucursale a CNAIR, a fost organizată cîte o licitație. Cu excepția zonei Buzău, unde contractul de 4,8 milioane a fost cîștigat de Drum Construct SRL din Galați, toate celelalte licitații – organizate simultan de CNAIR – au fost cîștigate de către SC Teo Trans Consulting SRL din București, o firmă care anul trecut avea doar patru angajați, cu care a reușit însă un profit de aproape un milion, la o cifră de afaceri de peste 22 de milioane de lei.
Cum vă puteți aștepta, firma asta e o obișnuită a banului public, fiind chiar legată direct de CNAIR. Teo Trans Consulting a fost înființată în 2004, de către Adrian Mugurel Teodorescu și Ioan Adrian Teodorescu. Pe lîngă calitățile de biznismeni, cei doi mai au marele avantaj de a fi fratele, respectiv tatăl, lui Theodor Emil Răzvan Teodorescu, pentru o bună bucată de vreme director de achiziții în cadrul CNADNR. De altfel, pe lîngă contractele cu diverse instituții publice, firma asta fusese aproape să primească un contract de la CNADNR în 2013, cînd fratele patronilor era chiar director de achiziții. Bașca, pentru toată tărășenia, ANI lansase și o anchetă, la pachet cu plîngerile mai multor firme participante la licitații. Eh, iată însă că timpul a trecut și, după cîțiva ani de uitare, aceeași firmă, cu doar patru angajați, va înfrumuseța drumurile din cîteva județe.