Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

Guvernanți, vă ordon, treceți Carpații!

Zoom Guvernanți, vă ordon, treceți Carpații!

Potopul biblic ce s-a abătut peste sudul țării nu a adus doar pagube materiale și imaginea unui premier plimbat prin bălți cu șalupa trasă de jandarmi, ci și un nemaivăzut aflux de dăunători în Ardeal. Mânate parcă de apă, în decurs de doar câteva zile, stoluri întregi de lăcuste deghizate în înalți demnitari ai statului au fugit din calea apelor spre terenuri mai fertile, unde poporul nu e preocupat să-și scoată apa cu găleata din pod, ci e numai bun de adormit cu „vizite de lucru”.

Al doilea descălecat pe Someș. Fără barcă

Capul de afiș din lotul de invadatori ai Ardealului a fost, cum era și logic, Victor Ponta. Revenit cu picioarele pe uscat, premierul a luat la pas spațiul intracarpatic și s-a pus pe inaugurat. La Bistrița a rezolvat o maternitate, iar în aval, la Dej, a dat gata o școală, renovată fără nici un aport din partea Guvernului. Singura problemă ar putea fi că școala cu pricina, Colegiul Național „Andrei Mureșanu” din Dej pe numele ei, mai fusese inaugurată o dată, la începutul anului 2014. Cu toate acestea, premierul beneficiază din nou de circumstanțe atenuante întrucât Dejul e prea puțin ofertant în materie de obiective „de inaugurat”, singura valoare a urbei de la periferia Clujului fiind, până de curând, Combinatul de celuloză Someș-Dej, care impresiona nu atât prin calitatea produselor rezultate, cât prin mirosul năucitor care i-a facilitat, până la urmă, și închiderea.

 

De la șalupă la dubă

Reflectoarele l-au așteptat pe Ponta tot la Cluj, mai exact la Jucu, de unde, în urmă cu trei ani, Nokia pleca la fel ca Avraam din Sodoma și Gomora. Chiar dacă obiectivele camerelor de filmat erau îndreptate spre apele liniștite ale Someșului Mic, Ponta a dezamăgit din nou, făcându-și intrarea triumfală într-o dubă de producție germană, în care urmașii celui de-al III-lea Reich l-au înghesuit alături de Dragnea și de rotofeiul prefect al Clujului. Astăzi, locul unde finlandezii au promis să aducă raiul pe pământ este ocupat de nemții de la Bosch, niște exemplare rupte de realitate, având în vedere dorințele pe care și le-au exprimat la inaugurarea celei mai noi unități: „Ne-am dori o legătură aeriană directă Cluj-Budapesta. Și o autostradă care să facă legătura cu M 3 și M 31 din Ungaria”.

Să îți dorești în România anului 2014 o autostradă care, în același timp, să și existe și să aibă și o utilitate cât de cât e ca și cum ai crede că investitorii străini vin la noi în țară mânați din spate de dorința imperioasă de a oferi muncitorului român salarii de peste 1.000 de euro pe lună.

Ca un părinte iubitor, Ponta nu a risipit însă visele îndrăznețe ale naivilor nemți și a aruncat leșul în curtea ministrului Transporturilor care, precum într-un joc video prost gândit, „ataca” Ardealul dinspre Turda.

 

„Highway to hell”, varianta Dan Șova

Cum Ponta a excelat la capitolul precauție în declarații și a evitat cu orice preț să înlocuiască imaginea plimbării cu șalupa cu ceva măcar la fel de terifiant, toată responsabilitatea pricinuirii unui moment penibil a căzut pe umerii blajini ai ministrului Transporturilor, Dan Șova.

La Turda, acolo unde a făcut primul popas, Șova a botezat contractul semnat cu o zi înainte prin care construcțiile la autostrada Sebeș-Turda încep în 20 mai 2014. Între timp, pe fundal îi cântau lăutarii din Primărie care uneau destinele a doi turdeni, viitori utilizatori ai magistralei realizări a lui Șova. „Este o imensă reușită”, a decis Șova, nu înainte de a reaminti, spre amuzamentul asistenței și al cailor din centrul orașului, succesul răsunător al contractului cu Bechtel. Adevărat succes. O incursiune pe A3, de la Turda până la capătul autostrăzii, poate reprezenta probă la dosar în momentul în care Ministerului Transporturilor i se va solicita relocarea, prin ordin judecătoresc, la casa de glumeți. Tronsonul cu pricina are puțin peste zece kilometri și, într-adevăr, îl parcurgi în cinci minute. „Curat european”, ați putea exclama, însă la capătul raiului occidental începe iadul românesc. Pe principiul „Intră cine vrea, iese cine poate”, revenirea pe E 60, pe care l-ai ocolit atras de mirajul autostrăzii, durează măcar 15 minute în oricare moment al zilei, timp suficient pentru a invoca sfinți și boli peste tot grupul de miniștri ai ultimelor zece-douăzeci de guverne românești.

 

Dar nu-i nimic, viața merge înainte chiar dacă se deplasează pe autostrăzi fără noimă.

Dintr-o răsuflare, Șova a prezentat și restul proiectelor de autostrăzi, ce se vor realiza după metoda calendarului. Cu foaia în mână și cu Aurelia Cristea alături, care îngâna din cap cu precizie de ceas elvețian fiecare inflexiune a „colegului și bunului prieten Șova”, așa cum personal l-a numit, delfinul de la Transporturi a trecut în revistă toate bucățile de asfalt cu care românii se vor putea delecta în viitorul apropiat.

Sutele de kilometri de drum de mare viteză se revărsau din gura lui Șova mai ceva ca apele din cafenelele bucureștene inundate nu cu mult timp în urmă, iar Universul privea uimit imaginea creată de ministru: până la finele exercițiului bugetar 2014-2020, românii vor avea autostradă până-n fundu’ curții. La toaleta tapetată cu Generația de Aur din ’94 și cu afișul înfățișând noua generație-n jeanși rupți în genunchi.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

bt
romania100

Editoriale
  • Cum a inventat mama lui Liviu Dragnea la ea în sat capotul, umbrela și bulzul geto-dac

    21 mai 2019

    Liviu Dragnea i-a smuls lui Petre Daea ciosvîrta oii de la gură, jucîndu-se cu ministrul Agriculturii de-a Don Quijote. Se vede însă că elevul Dragnea Liviu n-a aprofundat romanul cu […]

  • Să rezolvăm Securitatea!

    21 mai 2019

    Președintele României, Traian Băsescu, a fost securist (sînt documente). Premierul României, Radu Vasile, a fost informator al Securității (a recunoscut-o public fostul președinte Emil Constantinescu). Premierul Theodor Stolojan a lucrat […]

  • Despre ce vorbim?

    21 mai 2019

    Taximetriștii sunt pesediști, la asta se rezumă scandalul Uber. La fel ca pesediștii, ei nu au respect pentru reguli. Sunt mitocani, fac prețuri, conduc mașini mizerabile, la fel cum Liviu […]

  • Sasus captivus

    14 mai 2019

    Dacă C.T. Popescu și Emil Hurezeanu ar fi trăit pe vremea summit-ului de la Maglavit, cînd un cioban mut a purtat convorbiri rodnice cu Dumnezeu, n-am nici o îndoială că […]

  • Mahmurul și-a făcut datoria

    14 mai 2019

    Din denunțurile scoțienilor Walker, Ballantine și Chivas, care au continuat să colaboreze cu ofițerul Traian Băsescu și după ce acesta s-a repatriat de la Anvers, se înțelege că fostul președinte […]

romania100