Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

În statul neparalel, bugetofagii se intersectează mereu cu banul public

Zoom În statul neparalel, bugetofagii se intersectează mereu cu banul public

Acum, că s-a terminat marea manifestație împotriva abuzurilor și a statului paralel, putem să revenim liniștiți la micile manifestări de prăduială a banului public și să ne vedem de drumurile noastre de două parale. Care, așa scurte, înguste și stricate cum sînt, înghit totuși zeci și sute de milioane anual. În fapt, avem un sistem de drumuri atît de bolnav încît trebuie tratat în permanență. Spre exemplu, doar în zona Iași, tratamentele bituminoase – un fel de algocalmin cu care se vrea tratarea unei infecții – vor scoate din buget ceva mai bine de 12 milioane în următorii trei ani. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis să împartă drumurile aflate în administrarea DRDP Iași în patru loturi, după care a organizat pentru fiecare dintre ele cîte o licitație. Toate cele patru licitații au fost cîștigate de către o singură firmă, Luconsa BM SRL din Galați. Asta pentru că firma a avut nu doar cele mai bune oferte, dar și pentru că a reușit să participe de una singură la fiecare dintre cele patru licitații. Și pentru că, așa cum puteți bănui, este un vechi client al statului. Firma gălățeană este patronată de un domn pe nume Bojian, despre care se zice că ar fi un tip ale cărui interese converg cu cele ale lui Marian Oprișan, eternul baronet al Vrancei. De altfel, Constantin Bojian era, în urmă cu ceva mai bine de un deceniu, administrator al Societății de Drumuri și Poduri a Consiliului Județean Vrancea. Bașca, legătura dintre Bojian și Oprișan fusese semnalată de către presă și în legătură cu celebra Vega 93 din Galați, cu care Bojian avea legături și unde avocatul lui Oprișan era acționar. Și, dacă pe lîngă astea mai era nevoie de vreo recomandare, numele Luconsa BM SRL e legat și de alte succesuri neîmplinite, precum podul de la Dridu sau lucrări de prin Arad, începute și nicidecum terminate la timp. Așa că se poate spune că drumurile din zona Iași sînt pe mîini bune, gata să le trateze cu bitum. Sau, mă rog, banii pentru drumurile din zona Iași sînt pe mîinile bune ale statului neparalel.

1 comentariu

  1. #1

    Pune bă ghilimelele de rigoare la “succesuri”, nu legitima tuta!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

romania100
Editoriale
  • Scoaterea de sub acuzație a cifrei paișpe

    13 noiembrie 2018

    De ce stă cifra paișpe sub streașina radicalului ca într-o stație de autobuz? În primul rînd ca să nu o ude ploaia și apoi fiindcă îl așteaptă pe Albert Einstein […]

  • UE pentru adulți

    13 noiembrie 2018

    Doi asteroizi lovesc, la interval de o zi, România: rezoluția Parlamentului European și raportul MCV. Sînt desprinși din nebuloasa alegerilor europarlamentare de anul viitor și accelerați de cîmpul electoral al […]

  • Show complet cu motociclist

    13 noiembrie 2018

    Călin Popescu Tăriceanu cere timp pentru a-și construi apărarea în fața acuzațiilor neclare ale DNA. E dreptul lui și nu prea e. De când a reajuns la putere, pe umerii […]

  • Taica Lazăr

    6 noiembrie 2018

    Narcisismul procurorului general al societății civile dădu în clocot și făcu bulbuci săptămîna trecută, cînd taica Lazăr, plin de candoare și răsfăț, ne-a demonstrat că n-a făcut-o pe mortul în […]

  • Adevărul pe vremea valizei

    6 noiembrie 2018

    Adevărul nu încape tot într-o valiză. Nu se ascunde doar în curțile din Teleorman. Mai poate fi găsit și în Curtea de Apel de la Alba Iulia, și la Înalta […]

romania100