Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

În statul neparalel, bugetofagii se intersectează mereu cu banul public

Zoom În statul neparalel, bugetofagii se intersectează mereu cu banul public

Acum, că s-a terminat marea manifestație împotriva abuzurilor și a statului paralel, putem să revenim liniștiți la micile manifestări de prăduială a banului public și să ne vedem de drumurile noastre de două parale. Care, așa scurte, înguste și stricate cum sînt, înghit totuși zeci și sute de milioane anual. În fapt, avem un sistem de drumuri atît de bolnav încît trebuie tratat în permanență. Spre exemplu, doar în zona Iași, tratamentele bituminoase – un fel de algocalmin cu care se vrea tratarea unei infecții – vor scoate din buget ceva mai bine de 12 milioane în următorii trei ani. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis să împartă drumurile aflate în administrarea DRDP Iași în patru loturi, după care a organizat pentru fiecare dintre ele cîte o licitație. Toate cele patru licitații au fost cîștigate de către o singură firmă, Luconsa BM SRL din Galați. Asta pentru că firma a avut nu doar cele mai bune oferte, dar și pentru că a reușit să participe de una singură la fiecare dintre cele patru licitații. Și pentru că, așa cum puteți bănui, este un vechi client al statului. Firma gălățeană este patronată de un domn pe nume Bojian, despre care se zice că ar fi un tip ale cărui interese converg cu cele ale lui Marian Oprișan, eternul baronet al Vrancei. De altfel, Constantin Bojian era, în urmă cu ceva mai bine de un deceniu, administrator al Societății de Drumuri și Poduri a Consiliului Județean Vrancea. Bașca, legătura dintre Bojian și Oprișan fusese semnalată de către presă și în legătură cu celebra Vega 93 din Galați, cu care Bojian avea legături și unde avocatul lui Oprișan era acționar. Și, dacă pe lîngă astea mai era nevoie de vreo recomandare, numele Luconsa BM SRL e legat și de alte succesuri neîmplinite, precum podul de la Dridu sau lucrări de prin Arad, începute și nicidecum terminate la timp. Așa că se poate spune că drumurile din zona Iași sînt pe mîini bune, gata să le trateze cu bitum. Sau, mă rog, banii pentru drumurile din zona Iași sînt pe mîinile bune ale statului neparalel.

1 comentariu

  1. #1

    Pune bă ghilimelele de rigoare la “succesuri”, nu legitima tuta!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

romania100
Editoriale
  • Dacă…

    17 iulie 2018

    Dacă în locul mahmurilor șefi de stat care pritocesc soarta lumii s-ar fi întîlnit la Helsinki căpitanii echipelor de fotbal ce-au pompat bucurie, vreme de trei săptămîni, pe străzile globului […]

  • Pușcăria ca poliție politică

    17 iulie 2018

    Un document scos de Băsescu din vechea lui arhivă neagră arată felul în care inculpaților li se anulează șansa unui proces corect. Asta se face “în conformitate cu dispozițiile articolului […]

  • Nea Delirache

    17 iulie 2018

    Au dat-o jos pe Kövesi, pedestrimea pesedistă voia să plece la casele ei, când s-a auzit Liviu Dragnea: Nuuu, mai stați, lupta abia acum începe! Mai repede depistezi așchii de […]

  • Cum a reușit Klaus Iohannis să despartă calul de porumbel

    10 iulie 2018

    După ce s-a jucat o lună de zile de-a Petrarca, domnul Iohannis a scos-o pe Laura din cărți, spulberînd mitul iubirii eterne. Nu i-a fost foarte greu pentru că acolo […]

  • 11 ani cu revocare

    10 iulie 2018

    “…indiferent cît de atacați am fost, indiferent cît de umiliți am fost în fața societății, în fața familiilor noastre, tîrîți în noroi, fără posibilitatea de a ne apăra…”, zice Kövesi […]