Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

În statul neparalel, bugetofagii se intersectează mereu cu banul public

Zoom În statul neparalel, bugetofagii se intersectează mereu cu banul public

Acum, că s-a terminat marea manifestație împotriva abuzurilor și a statului paralel, putem să revenim liniștiți la micile manifestări de prăduială a banului public și să ne vedem de drumurile noastre de două parale. Care, așa scurte, înguste și stricate cum sînt, înghit totuși zeci și sute de milioane anual. În fapt, avem un sistem de drumuri atît de bolnav încît trebuie tratat în permanență. Spre exemplu, doar în zona Iași, tratamentele bituminoase – un fel de algocalmin cu care se vrea tratarea unei infecții – vor scoate din buget ceva mai bine de 12 milioane în următorii trei ani. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis să împartă drumurile aflate în administrarea DRDP Iași în patru loturi, după care a organizat pentru fiecare dintre ele cîte o licitație. Toate cele patru licitații au fost cîștigate de către o singură firmă, Luconsa BM SRL din Galați. Asta pentru că firma a avut nu doar cele mai bune oferte, dar și pentru că a reușit să participe de una singură la fiecare dintre cele patru licitații. Și pentru că, așa cum puteți bănui, este un vechi client al statului. Firma gălățeană este patronată de un domn pe nume Bojian, despre care se zice că ar fi un tip ale cărui interese converg cu cele ale lui Marian Oprișan, eternul baronet al Vrancei. De altfel, Constantin Bojian era, în urmă cu ceva mai bine de un deceniu, administrator al Societății de Drumuri și Poduri a Consiliului Județean Vrancea. Bașca, legătura dintre Bojian și Oprișan fusese semnalată de către presă și în legătură cu celebra Vega 93 din Galați, cu care Bojian avea legături și unde avocatul lui Oprișan era acționar. Și, dacă pe lîngă astea mai era nevoie de vreo recomandare, numele Luconsa BM SRL e legat și de alte succesuri neîmplinite, precum podul de la Dridu sau lucrări de prin Arad, începute și nicidecum terminate la timp. Așa că se poate spune că drumurile din zona Iași sînt pe mîini bune, gata să le trateze cu bitum. Sau, mă rog, banii pentru drumurile din zona Iași sînt pe mîinile bune ale statului neparalel.

1 comentariu

  1. #1

    Pune bă ghilimelele de rigoare la „succesuri”, nu legitima tuta!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Screenshot
Istorii corecte politic
Carne de pui La Provincia
Big Fish
Editoriale
  • Balada triștilor băcani

    3 septembrie 2024

    Printre dugheni, pe strada Zece mese, acum o sută şi ceva de ani, a fost zărit, cu orbitoare fese, îngerul trist al triştilor băcani. Era un semn al crizei monetare, […]

  • Coridorul Ciucă

    2 septembrie 2024

    E un proiect de infrastructură politică menit să unească două zone defavorizate ale României: PNL și Palatul Cotroceni. Nu s-a făcut licitație, a fost încredințare directă. Se zice că Iohannis […]

  • Galben impostor

    1 septembrie 2024

    Nimic nu pare mai ridicol, în ultima perioadă, decât marota dreptei unite, pe care fel și fel de trompete o flutură în public, provocându-și erecții și visând umed la fotoliul […]

  • Actorul

    29 august 2024

    Azi scriem poezia pe mari bucăţi de pîine, arta-i maşinăria de curăţat cartofi, chiar tu vei fi cartoful sortit zilei de mîine, actor retras ca melcul în pantofi. Iată cum […]

  • Vînătoarea candidatului normal

    26 august 2024

    De mai bine de un an, în codrii sălbatici ai PSD a început o vînătoare grea. Hăitașii au scuturat tufele partidului, au fluierat și au chiuit ca să pună vînatul […]

Iubitori de arta