Caută în Cațavencii.ro

Te interesează un subiect anume? Scrie termenul căutat şi apasă Enter.

[Închide sau apasă ESC]

IULIA PASCALE, președinte Asociația Descoperă Sulina: „Consider că Sulina este o destinație pentru turiștii străini”

Zoom IULIA PASCALE, președinte Asociația Descoperă Sulina: „Consider că Sulina este o destinație pentru turiștii străini”

Cu Iulia Pascale, președintele asociației de promovare Descoperă Sulina, am discutat pe malul Dunării, într-o pauză de program a infotrip-ului organizat de ei luna trecută. Am vrut să știu cum au creat asociația asta și în ce fel vor să promoveze locul ca destinație turistică.

Să începem cu o scurtă prezentare a proiectului Descoperă Sulina. Cum a început totul?

Totul a început în perioada pandemiei, cînd am deschis primul Visitors Center de pe faleza orașului Sulina, inițiativă absolut privată. Am considerat că există o nevoie, am simțit lipsa informațiilor pentru turiști și am consideratar fi bine să facem un punct de informare. Nu ne-am gîndit inițial să promovăm orașul; creînd acest punct de informare, ne-am gîndit, în primul rînd, să ajutăm turiștii care ajung pe faleză și sînt total lipsiți de materiale informative. În 4 martie, anul trecut, a apărut și asociația Descoperă Sulina, formată din oameni care desfășoară aici activități turistice: tururi ghidate, excursii cu barca, ture cu caiacul, expoziția Sulina Veche, deci puncte de interes istoric și cultural ale orașului. Împreună cu ei am realizat primul ghid al Sulinei, ghidul turistic al orașului, în care am încercat, în cîteva capitole, să evidențiem exact istoria, cultura, atracțiile, partea de natură, excursiile. După ce am creat acest ghid, am încercat să-l promovăm turiștilor și, în februarie anul acesta, am participat la Tîrgul de Turism de la București, următoarea acțiune a noastră de promovare, împreună cu asociația Descoperă Sulina. Acolo, deși a fost un tîrg mic, un tîrg după pandemie, am reușit să povestim oamenilor despre Sulina, și mai ales despre atracțiile acesteia, ce pot face în Sulina. Am fost prezenți cu obiecte din expoziția Sulina Veche, proprietate privată a domnului Comârzan, cu activitățile de ecoturism pe care le promovăm, cu caiacul, canoea, am adus canotca în standul nostru de la Tîrgul de Turism… Cred că am reușit să facem un pic cunoscut orașul Sulina, care oferă foarte multe turiștilor și este foarte puțin cunoscut și promovat, în acest moment.

Cum a fost primită această inițiativă de către localnici, în special de autoritățile locale?

Important este să începem să le cîștigăm încrederea. N-au avut acțiuni de acest fel pînă acum. Noi ne considerăm profesioniști în turism și încercăm să aducem turiști de calitate, pentru perioada și secolul în care trăim. Visitors Center-ul este important, în special, pentru turiștii străini. Străinii sînt obișnuiți să găsească într-un oraș turistic și într-un punct turistic un Visitors Center, locul în care își pot culege orice fel de informație, unde se cazează, unde mănîncă, cu ce pleacă, unde pleacă, conexiunea dintre Sulina și alte localități din Deltă, Sfîntu Gheorghe, Murighiol și așa mai departe, cum trec cu barca Dunărea… Lucruri mai puțin importante, poate, pentru noi, românii, dar esențiale pentru un străin care nimerește în inima Deltei și nu are de unde să obțină aceste informații locale. Deci, în primul rînd, Visitors Center-ul este important pentru partea de incoming, turiștii străini, care, pînă în 2019, reprezentau un procent foarte mare pentru Sulina: în extrasezon, martie-mai și septembrie-octombrie, străinii erau chiar majoritari. Apoi, pentru români, am început să le propunem prioritar excursiile de calitate. Încercăm să promovăm ghizii autorizați, ghizii buni cunoscători de Deltă, cunoscători de natură, ca să le lăsăm turiștilor o impresie frumoasă despre vacanța lor la Sulina.

Ce își propune în continuare asociația, pe termen scurt, mediu și lung? V-ați gîndit la pașii următori?

Da, avem o strategie în derulare – în fiecare an, la începutul anului, o creionăm împreună cu membrii asociației. Primul proiect a fost Tîrgul de Turism, al doilea a fost un infotrip pe care l-am făcut cu agenții de incoming, pentru că asociația urmărește, în primul rînd, promovarea orașului Sulina pentru turiștii străini, care, în acest moment, sînt prezenți într-un număr foarte mic. Pandemia i-a împiedicat să ajungă în Deltă și din acest motiv încercăm să creăm produse, pachete, circuite destinate turiștilor străini. Ne dorimparticipăm la tîrguri internaționale de turism, chiar din toamna aceasta asta e direcția. Avem foarte multe atracții pe care turiștii străini le iubesc: partea de wild, caiac, bicicletă, birdwatching, pescuit și așa mai departe. De aceea consider Sulina este o destinație pentru turiștii străini.

Citeşte mai multe despre:

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Catavencii.

Editoriale
Editoriale
bijuterii argint