De prin februarie anul trecut, Consiliul Superior al Magistraturii duce o intensă campanie de informare, în cadrul unui proiect finanțat cu bani europeni și intitulat „Transparență, accesibilitate și educație juridică prin îmbunătățirea comunicării publice la nivelul sistemului judiciar“. Sigur, în condițiile în care CSM înseamnă, pentru foarte mulți, Clubul Sportiv Municipal și nicidecum Consiliul Superior al Magistraturii, e clar că intensitatea campaniei e mai mult pe partea de contabilitate. Asta și pentru că, de cînd a fost semnat contractul respectiv, acesta a fost modificat de nu mai puțin de șapte ori. Mai exact, din modificare în modificare, s-a ajuns ca graficul „campaniei“ să fie schimbat încă o dată, pe 7 aprilie, în condițiile în care toată campania asta ar fi trebuit să fie terminată încă de acum două luni, la împlinirea unui an de la semnare.
Sigur, departe de noi gândul că, ce să vezi, banii ăștia trebuie să fie cheltuiți într-o perioadă de, să zicem, precampanie sau chiar campanie electorală. Pînă la urmă, nu-i vorba decît de vreo nouă milioane de lei plus TVA. O nimica toată, mai ales că e vorba de transparență, accesibilitate și educație juridică. Educație juridică, da! Cei care se ocupă de toată campania asta, care au cîștigat contractul, sînt băieții și fetele de la Complete Media Group SRL și All Media Company SRL, două firme super-obișnuite cu banii publici, cu campanii serioase la activ și clipuri făcute pe bani europeni, în contracte de milioane, care au adunat chiar și zeci de vizualizări în spațiul online. Acum, desigur, important e să se facă odată campania asta, că abia așteptăm să vedem pe la televizor, printre medicamente și pariuri sportive, niște educație juridică, de vreo două milioane de euro.