De cînd cu alde Schweighofer și alți străini veniți la tuns pădurile românești, micul tăietor de lemne autohton pare să fi intrat într-un con de umbră. Păi ce, n-avem și noi tăietorii noștri? Nu sîntem și noi capabili de-o defrișare, făcută în regie proprie? Bineînțeles că sîntem. Doar nu stă nici Romsilva chiar degeaba. Bașca, la defrișările astea, profitul, parandărătul, ba chiar poate și lemnul rămîn la noi, la români. Sau, hai, măcar o parte din profit.
Fiți atenți. Romsilva vrea să construiască niște drumuri. Din acelea forestiere, să se circule cum trebuie prin pădure. În zona Hațeg, că, vorba aia, e Parcul Național Retezat în zonă și, mna, zonă turistică, sanchi. Ei bine, ca să facă drumurile astea forestiere, trebuie să taie niște copaci, normal. Iar pentru treaba asta, Ocolul Silvic Valea Hațegului RA a achiziționat niște servicii de exploatare a masei lemnoase, de încărcat-descărcat și de transport al lemnului, servicii pentru care are să plătească ceva mai bine de un milion de lei.
Serviciile astea de tăiat, încărcat și cărat lemnul au fost împărțite în mai multe loturi și, după ce la începutul lunii licitația a fost anulată, că, sanchi, au primit doar oferte neconforme, zece zile mai tîrziu, pe 12 iunie, trei firme au reușit să primească toate loturile, după cum urmează: Nelu & Mire SRL – trei loturi, cu o valoare de peste 365.000 de lei, Nad Linx SRL – două loturi, cu o valoare de 205.000 de lei și Timex Construct SRL – patru loturi, cu o valoare totală de 471.000 de lei. Evident, firmele sînt toate din zonă și obișnuite ale Romsilva. Că, vorba aia, cînd doar tăiatul și căratul lemnului te costă peste un milion, ca să iasă drumul forestier bine, nu poți lucra decît cu firme serioase.
Asta e ca sectiile de politie pazite de firme de paza particulare. „adica, pe salarii vreti sa si facem ce scrie in fisa postului?”