Cum-necum, dar așa frumos se aliniază planetele încît, în fiecare ultim an de mandat, ordonatorii de credite – cum ar fi șefii de Consilii Județene – împart niște contracte care se întind pe cîțiva ani, pe mai tot mandatul următor. Vorba aia, dacă nu se mai leagă un mandat, măcar să rămînă niște contracte.
Să luăm, de exemplu, Consiliul Județean Ialomița, unde-i încă șef Victor Moraru. Instituția a scos la mezat un contract pentru lucrări de întreținere și reparații ale drumurilor județene ce se întinde pînă în 2023. Licitația, organizată în urmă cu cîteva săptămîni, a fost cîștigată de SC E.M. Prime SRL, firmă controlată de un domn pe nume Emil Rădulescu, despre care se zice că e un mic rege al asfaltului. De altfel, în ultimii ani firma s-a lipit la contract după contract, adunînd zeci de milioane de euroi din bani publici.
Pe lîngă contractul acesta, în valoare de vreo 38 de milioane de lei, E.M. Prime SRL a mai primit contracte prin Galați sau Teleorman. De altfel, dacă e să ne luăm după presa locală, E.M. Prime ar fi ajutată de un domn pe nume Cristi Barbu, secretar general adjunct al PNL și prietenar al lui Șică Orban, care ar fi omul cu lobby-ul, în felul ăsta explicîndu-se multe dintre contractele pe care firma le cîștiga cu instituții conduse de peneliști. Desigur, CJ Ialomița e o instituție controlată de PSD, însă Moraru e cumva ieșit din grațiile partidului și ale șefiei organizației județene.
Pe de altă parte, însă, E.M. Prime-ul lui Rădulescu a mai fost asociată, în trecut, cu fel și fel de contracte și contestații, alături de Technologica Radion-ul lui Theodor Berna, unul dintre regii mari ai asfaltului românesc. Și-n plus, știm cu toții că regii asfaltului, la fel ca și banii, n-au culoare politică. Sau, mai exact, au toate culorile politice.