Vuiește net-ul că Erika Isac a lansat o piesă care s-a transformat în furtună feibuchistă: „Macarena“. Ea cîntă și se mișcă goală, iar mesajul (sau versurile) au în cătare un Mirel din teritoriu. Urmarea a fost că, brusc, fata a fost îmbrățișată de partida feministă. Odată cu îmbrățișarea a venit și stigmatizarea din partea conservatoare. Fiecare a ținut să-și spună părerea despre mesaj. Iar mesajul a devenit manifest. Cred că înșfăcarea ideologică, de orice parte ai apuca cîrnatul, nu e veselă. Fiecare vrea să-și tragă spuza pe turta lui. De aceea, Erika nu a fost decît un pretext de cuvinte grele, statistici, strigăte de triumf, răcnete de groază. Dar primul și cel mai evident lucru a fost ura generală, ca-n poezie: „Ce ură neagră, ce ură grea / A bătut în fundul lumii cineva“.
Dreptul să te bucuri sau să te revolți nu ți-l ia nimeni. În schimb, plăcerea de a jigni împroșcat a atins orgasmul. Așadar, am cules cam ce am putut găsi pe net și v-am dat și vouă (cu o singură precizare: artista a mai lansat o piesă, nebăgată în seamă, în care folosește expresii la fel de deocheate și la adresa femeilor). A identifica politica ta într-o carte, într-un tablou, într-o melodie nu e decît subminarea ei. Limbajul (artistic) e redus la utilitarism. Nu vă mai explic, că nu sîntem într-o revistă academică.
Dan Panaet: „Piesa te face să te gîndești că tocmai ai ascultat o șaibă, un etrier sau un ax mobil acționat prin roți zimțate. Nu-i normal să se audă piesele. Ar trebui unse cu ceva ca să fie mai silențioase.“
Lucian Mândruță: „Am tăiat cîteva cuvinte din «Macarena» Erikăi ca să putem s-o dăm la radio. Cum cine e Mirel? Mirel este Dorel cînd termină treaba și pleacă după fete.“
Liliana Ruse: „Un (fost) polițist, guru în Bula Drepților, se miră că unele femei își iau precauții cînd se văd cu bărbați. Și produce un luuuuung silogism din care reiese, desigur, că ele sînt de vină. Once milițian, always milițian.“
Iulian Comanescu: „Gen Z are alternativă la Șoșoacă. Erika e mult mai drăguță și mai bine intenționată; I pak, aceeași Generație Z are alternativă la «Macarena» aia originală, ceea ce pe termen lung e o ușurare mult mai mare.“
Maria Ruxandra Burcescu: „Și n-am absolut nici o intenție să spun că femeile sînt mai bune decît bărbații sau alte bălării. Doar mă întreb de ce ne apucă instant constipația cînd înjurăturile vin din partea unei femei.“
Diana Oncioiu: „Înțeleg că sînt unii oripilați de limbajul folosit de Erika Isac în cea mai recentă piesă a ei, «Macarena». Sînt curioasă dacă acești nemulțumiți/oripilați au tresărit vreodată la vreo mizerie scrisă de anumiți jurnaliști despre femei.“
Cristina Bazavan: „Cît timp scrieți… despre Erika Isac certîndu-i pe cei care nu se împacă cu piesa (care e dură, dar adevărată) și nu puneți link la cîntec, nu ajutați fata, doar profitați și voi de ea și va cocoțați pe valul de interes.“
Sorin Cucerai: „Bun, versurile ca versurile – bune rău: fruste, directe, explozive. In your face. Dar video-ul l-ați văzut? Fiindcă și el e something else. The Mother e o păpușă gonflabilă. Femeia vacă de prăsilă și obiect sexual. Aici nu mai e nimic de comentat.“
Adriana Galatâr: „Efectiv nu mai suport toți #ipocriții – political correct care o susțin pe Erika Isac, dar sînt anti-Gheboasa, Cheloo, Dana Budeanu, Șoșoacă și alți extremiști care se exprimă liber pentru nișa lor.“
State Ioana: „Felicitări pentru curaj! Însă limbajul nu scuză mesajul din punctul meu de vedere, pentru că mesajul nu e coerent. Și nu sînt vreo sensibilă, nu m-am blocat la limbaj. Doar că am ascultat de trei ori să înțeleg cine e de vină.“
Ștefan Baghiu: „Piesa despre care vorbește toată lumea de 2 zile a apărut într-un context de piață. E un context în care trap-ul este full de versuri despre cum supunerea femeilor este dezirabilă și chiar utilizabilă drept barometru de realizare socială.“
Mihai Valentin Neagu: „Cîtă dezbatere pe mizeria aia de «Macarena»! Care pînă la urmă nu e decît o piesă kitsch bine promovată în online. Nu are nici mesaj, nu are nimic artistic. Deoarece trap-ul nu e artă. A fost inventat și practicat de cei care nu sînt în stare să cînte rap.“
Dana Hering: „Dați mereu vina pe victime, ca idioții #bravofata.“
Ana Glavce: „Un deliciu să urmărești reacțiile unor Mirei la auzul «Macarenei» Erikăi Isac.
The maiden, the mother, the crone J Go, girl!“
Radu Herjeu: „Nu vă supărați, dacă eu, pe persoană fizică, nu am nevoie de înjurături ca să receptez un mesaj (cu care, culmea, sînt și de acord), înseamnă că sînt misogin sau sexist?“
Oana Mărginean: „Mii de pagini despre feminism sînt ca o ceapă degerată pe lîngă versurile astea două. Luv u Erika Isac!“
Gelu Duminică: „Atunci cînd femeile au atras atenția «frumos», societatea nu a auzit.“
Mihai Tița: „(Atenție, Erika participă în același joc de «insulting rap» al băieților, nu confundați feminismul – implicit, venit din mantă – ca fiind antitrap, că nu e, Mirel e băiat bun, bem o bere cu el la studio, chill).“
Închei parada citatelor cu Gheorghi Gospodinov: „Există o cultură a tăcerii – e mai sigur să nu spui ceea ce crezi.“
2.409 vizualizări
Dupa comentariul dlui Panaet, restul nu mai au nici o valoare. A surprins tot.
Sunt unul din fericitii care n-au auzit nici opera de arta, nici de hartista, nici de marea dezbatere, iar dintre toti parerologii enumerati nu cunosc decat trei nume, cel mai salubru (nu ca asta ar spune multe) fiind Herjeu. Ma retrag in fericita-mi ignoranta. Slava!
Me too!
Trage o … injuratura si se lanseaza in categoria alora ce se denumesc in cor ,,creatori de continut”. Dac-ar fi creat alternativa la ,,dansul pinguinului” sau macar la ,,brasoveanca”, ar fi putut intr-adevar sa dea lovitura pe o nisa mult mai mare.
Mesaju-i demult ,,fumat” astfel ca melodia-i tardiva, nene. Cine se mai leaga de ,,alea cu silicoane” cand avem peste 400.000 de videochat-iste? Care au nevoie si ele de ,,protectie”, se intelege. Cat si de insuflarea unei si mai mari doze de ,,feminism”. Si de acceptul celor din jur (,,asa cum sunt ele”), ca azi, maine, ,,cand pun ghetele-n cui”, le vei intalni prin ,,aparatul de stat”, in toate ,,pozitiile” cheie, ca doar au dobandit ,,personalitate’’, indrazneala si diplome cacalau.
Onoarea nereperată? Caragialisme …
Ce-i de retinut e replica mai popularului nostru ,,doftor neaos” ,,care-i problema” cat si generalizarea folosirii de catre ,,feministe” a expresiei ,,in plua mea”, facand astfel, pasul spre fluiditate, trans (nu trap) etc. Imi zicea un amic ca trap-ul pe aceste meleaguri e inteles ca fiind un galop mai domol/ molcom. Concluzie: cica Mirel n-ar fi din Turnu Magurele, ,,cine e de vină”?
Donșoara Erika e din Constanța. O fi de bine? O fi de rău?
Eu nu inteleg o chestie: si daca a zis ce?! Ce se schimba? Ce conteaza? In afara de palavragit despre asta. Are multe laturi de rahat si psihologia feminina in adolescenta si in post adolescenta – la fel si cea masculina. Daca ar invita o un tocilar in oras, nu ar iesi cu el nici daca i-ar placea de el, ca nu e ”cool”, in schimb ar iesi cu un cocalar cu x6 care a facut banii (el sau tacsu) din trafic de persoane sau de droguri, pt ca e temut si ”respectat’, dar este aparent ”suprinsa” ca trebuie sa impartaseasca locatia ca sa se simta in singuranta?! Eternul feminin, ce sa zic 🙂