Pe lîngă sutele de mașini BMW, luate în acel contract cu cîntec, în care caietul de sarcini fusese parcă scris cu copy/paste după oferta firmei unui prieten de-al unui dulap după care se ascunde Bode, Poliția Română are și multe motociclete BMW. Ceva mai vechi, nu la fel de multe, desigur, însă le are. Spre exemplu, Poliția Capitalei are cîteva zeci în parcul auto, iar ele vor fi pe străzi ori de cîte ori o va cere situația. Asta pentru că DGPMB are acum și un contract de „mentenanță preventivă și mentenanță corectivă“ pentru 56 de astfel de motociclete. Împărțit în trei loturi, pe modele, contractul acesta de mentenanță a fost atribuit în două etape, prima pe 15 noiembrie și a doua pe 22 decembrie. Mai exact, două loturi, formate din 33 de motociclete R1 200RT și, respectiv, 2 motociclete R 850RT, urmează să fie îngrijite și reparate de către Motorcycle Hub SRL, în timp ce un alt lot, format din 21 de motociclete R1 200RT, urmează să fie îngrijite de Mototehnica Solutions SRL. Partea cu adevărat frumoasă în tot contractul ăsta, care e unul cadru, însemnînd că nu trebuie neapărat ca toată suma să fie cheltuită, însă este posibil, ba chiar probabil, e tocmai prețul. Primul dintre loturi are o valoare de 20.371.660 de lei, în timp ce al doilea are o valoare de 9.372.900 de lei. Or, dacă punem la socoteală și TVA-ul și folosim un abac, precum cele din dotarea polițienilor, iese că întreținerea și reparația fiecărei motociclete vor costa peste 100.000 de euro. Bașca, la lotul cel mic, de 2 motociclete, întreținerea și eventualele reparații au fost estimate la peste 2,3 milioane de lei. Practic, n-are nici Batman așa scumpete de motocicletă cum au polițiștii din București.
Poliția București, călare pe motociclete și buget
Zoom Poliția București, călare pe motociclete și buget