Chiar dacă nu-i agenție de pariuri, poate doar politice, și nici nu vinde suplimente alimentare sub formă de medicamente, Hidroelectrica se comportă de parcă ar fi, dacă te uiți la ce bani cheltuiește cu publicitatea. Că doar e știut faptul că o companie de stat, mai ales dacă e una din domeniul energiei ieftine de tot, nu poate face față pieței fără publicitate. Așa se face că, în urmă cu ceva mai bine de o săptămînă, șefii companiei au decis să mai pună un milion de lei pentru publicitate. Că au apărut, ce să vezi, niște cheltuieli neprevăzute și trebuia suplimentat purcoiul cu bani de publicitate. Mai exact, ca să facem puțină istorie, în toamna anului trecut, Hidroelectrica atribuia un contract de 7,5 milioane de lei firmei Amicom Consulting & Strategy SRL, care urma să facă de toți banii ăștia o groază de chestii, de la concept de campanie la spoturi radio-TV, flyere, broșuri, să organizeze și promoveze diverse acțiuni și așa mai departe. Practic, prin intermediul acestei firme, Hidroelectrica urma să se promoveze peste tot. Mă rog, peste tot pe unde considera firma. Contractul, valabil trei ani, a fost atribuit pe un super-model de calcul, în care prețul ofertat a contat în proporție de 30%, în timp ce „componenta tehnică“ a cîntărit jumătate, iar pentru restul de 20% a contat „componenta de concept preliminar și susținere documentație“. Desigur, Hidroelectrica a primit trei oferte, ca să fie bine, și a ales-o pe cea cîștigătoare, căreia, iată, tocmai i-a mai pus niște bani, astfel că prețul final a ajuns, momentan, la 8,24 milioane, adică peste maximul estimat inițial.
Desigur, nici nu mai are sens să stăm să analizăm care-i rostul acestui întreg și exagerat de scump pachet media, ori de ce e musai ca Hidroelectrica să se promoveze la radio, la TV, ori să-și facă te miri ce campanii door-to-door, cu pliante. Și nu are sens, pentru că o să vă zicem cine-i firma asta, Amicom Consulting & Strategy SRL, care în trecut a mai lucrat cu Roșia Montană Gold Corporation ori Bae Systems, firma cu celebrele fregate. Compania este asociată, într-o altă companie, cu nimeni altul decît fiul lui Iulian Iancu, eminența cenușie a PSD în materie de Energie. Bașca, la Amicom a lucrat și nora lui Iulian Iancu, Nicoleta, pînă să ajungă într-un loc călduț la ANRE. Întreaga încrengătură a fost prezentată de profit.ro, în urmă cu mai bine de doi ani, cînd încă firma nu se conectase și la acest purcoi de bani de la Hidroelectrica, semn că, iată, e și mai mult loc de făcut lovele din relația cu statul.
Adaugati la asta contractul Amicom cu ministerul mediului, pentru o campanie de informare privind gestionarea selectiva a deseurilor: http://www.mmediu.ro/app/webroot/uploads/files/servicii_com.pdf