Treaba asta cu digitalizarea funcționează la noi atît de bine încît ai zice că-n fruntea ministerului a rămas tot plagiatorul ăla mic și agresiv, Florin Roman. De fapt, la drept vorbind, s-ar putea chiar să fi mers mai bine cu el, căci de cînd a fost mutată de colo-colo, o parte la Cercetare, alta prin alt cotlon al unui guvern în care totul e în continuă schimbare deși rămîne la fel, nu prea se digitalizează nimic. Asta nu înseamnă că nu se toacă bani, că doar avem o chestie care se numește Autoritatea pentru Digitalizarea României și care face treabă. Spre exemplu, deunăzi băieții ăștia au cumpărat niște „servicii de informare și publicitate în cadrul proiectului Competențe și tehnologii avansate pentru IMM-uri“. Mă rog, niște servicii de organizare de eveniment, căci au oamenii nevoie să meargă la un hotel, să țină o conferință, să se odihnească și să tragă concluzii asupra unei digitalizări care nu prea există în domeniul IMM-urilor, decît în teorie.
Asta pentru că se împlinesc aproape doi ani de cînd au fost lansate celebrele proiecte pentru digitalizarea IMM-urilor, chestie pe care Guvernul o promitea atunci ca și rezolvată în cîteva luni. Cum timpul se scurge altfel cînd e vorba de banii statului, astăzi abia dacă s-au trimis cîteva informări despre proiectele respective – altfel, calificate la finanțare. Și asta doar unei mici părți dintre cei care au scris și depus proiecte. Despre finanțările în sine, nici vorbă încă, pentru că au existat alte priorități și digitalizarea e oricum un concept abstract pentru cei mai mulți dintre cei chemați la final de noiembrie și început de decembrie să voteze.
Asta nu pare să afecteze, însă, conducerea celebrei Autorități pentru Digitalizare, care va plăti 187.700 de lei pentru niște evenimente care să promoveze digitalizarea. Iar banii vor ajunge la Media One, firma abonată la contracte publice a lui Sebastian Arghiropol.